...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Qaskiz
Kom igen nu, vad är det absolut dummaste misstaget ni har gjort i trafiken?

Jag har gjort mycket dumt :roll: är så himla okoncentrerad vissa gånger.
En gång så körde jag in i räcket på E22:an när jag skulle göra en omkörning, så går det när man tror att man kan göra två saker samtidigt. Skulle svara på ett sms men de gick inge vidare, vet inte vilka som blev räddast, dom i bilen bredvid lr jag :oops:

Likadant en gång så kollade jag bakåt lite snabbt och skulle precis påbörja en omkörning när jag upptäckte att SHIT det var visst en som höll på och köra om mig, det blev lite kaos men inga skador på vare sig bilar lr människor, tack gode gud. Jag skämdes rätt rejält och lärde mig att min körskolelärare kanske inte var så fjantig när han tvingade mig att vända huvudet och kolla bakåt innan man kör om någon.

Vågar inte ens nämna hur många lektioner jag fick ta innan jag fick mitt kort :wink:

När jag hade min 240 så råkade jag köra rakt in i maskinhallen här hemma, skulle släppa ut en fluga och släppte ratten och glömde att den drog åt höger så det blev en rejäl smäll. Bilen klarade sig bättre än väggen :lol:
Användarvisningsbild
av cycler
Kul tråd!

Tja... har en rödljuskörning med polisens ledningsbil bakom mig. Hade haft körkortet i ca 1 år och hade kört om dem lite tidigare eftersom de bara körde i 40km/h.

Stannade först vid rödljuset och körde sedan. (Är två ljus som sitter väldigt tätt, är många som sett fel) Fick bara varning och böter som tur var.

Hmmm har väl gjort en massa dumt i övrigt...

Malmö - Örebro (före motorvägen förbi Örkelljunga, Markaryd mm)
3 timmar och 45 minuter.
Kan ju säga att en 850 med snikmotorn inte går fortare än 190 med tre man i bilen....

/C
Användarvisningsbild
av CarMan
Jag skulle en gång vända på en återvändsgata som leder till en industri, men min toksänkta o mycket påkostade Esckort.
orkade inte backa, då gatan var för smal för att vända på, så jag gena lite på det nyklipta gräset för att komma runt. Nu var det ju bara så att gräset inte var så plant o fint som det såg ut, när gräsklipparen nyss klippdt.
Det vans en grop som ena hjulet åkte ner i o det var tilräckligt för att bilen skulle slå främre stötfånfaren i backen. denna var en special gjord stötfångare i glasfiber, så den sprak förståss, jav var måttligt nöjd med denna manövern.
Användarvisningsbild
av Statsminister
Det värsta är jag gjort är nog som första inlägget, varit nära att "krocka" vid omkörning utan att kika över axeln. Det verkar dock vara vanligt, ofta man får hålla koll på bilen man ska köra om för att dom itne ska gå ut precis framför...
Användarvisningsbild
av eslund
Dummaste, eller ortursammaste är nog i början på 90-talet.. Hade eget företag som krängde Optima batterier.. Sålde ett batteri till Växjö polisens Trafipax-bil, då den hade svårt att hålla laddningen, och inte kunde användas...

Gissa vem som blev tagen för fortkörning av ovan nämnda bil veckan efter ? ;)

Poliserna flinade och sa att batteriet funkade kanon..
av S60AWD2.5T
så du klarade dig ;-)

Jag har aldrig gjort någe dumt i trafiken, bara sett en massa blunders.

Förutom när man sladdade runt med en 142 och bölande webrar förståss.
Lyckades spränga en koppling utan för folketspark en gång.
Det var inte roligt det flög metall splitter runt fötterna och det var mycket jobb att laga kardantunnel och värmepaket samt knacka ned bulorna i huven ...
Man skall inte göra fullgas växlingar med tjockisar i baksätet....

Det var tider det...
Användarvisningsbild
av eslund
S60AWD2.5T skrev:så du klarade dig ;-)
Försökte valsen om jag bara flög jävligt lågt.. Funkade inte.. :lol:
av Frigge
Jag stog i en 2 filig bilkö med svärfar framför, bredvid mig stog en jag känner som jag pratade med genom rutan. När han åkte åkte jag, tyvärr gjorde inte svärfat det, vår kö stod fortfarande still :lol:
Fronten på min dåvarande bil sprack men det var allt som gick sönder :oops:

Min första vinter med körkort.

Första snön kom, jag var sugen på att sladda lite med min framhjulsdrivna bil så jag åkte en sväng, i första kurvan drog jag h-bromsen och kanade in i en 1 decimeter hög trottoarkant med bägge hjulen på vänster sida på samma gång. Efter det var det slutsladdat :lol: hjulena låg under bilen och det kostade en slant att laga den :cry:
Användarvisningsbild
av elmuppo
En gång förlovade jag mig! Fast detta handlade ju om "det dummaste ni gjort" i trafiken...

en gång körde jag på kapp med en civilpolisbil.
Korkat.

kört Umeå - GBG på lite under 7 timmar med en 960 Turbo.
helvete vad bensin det gick åt.

//Branx
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Svårlösta vibrationer

Har för mig intera i skogås har hunter […]

Hade varit schims hade tryck varit i stort sett li[…]

20250712_195033.jpg Skaffat mig en ny lampa p&a[…]