- fre 08 jan 2016, 08:23
Sedan en vecka tillbaka uppfattar jag att trafikfilmen blivit ofantligt mycket värre. I söndags körde jag på Nissastigen ned mot Gislaved och noterade att jag var tvungen att använda spolarvätska efter varje möte med andra bilar som skvätt upp saltslask på min ruta. Nog för att det alltid blir lite kletigt på rutan efter ett möte och svep med torkarna men nu är det helt extremt. Igår och idag fick jag spola rutan i alla fall 10 gånger på vägen till jobbet. Det är en sträcka på 3 mil som tar 20 minuter att köra. Så illa har det inte vart tidigare.
Det är inte spolarvätskan i sig som är dålig. En rejäl dusch med den ger en ren och fin vindruta utan klet men så fort det skvätter upp från vägen och torkarna gör ett svep så blir rutan totalt igenkletad. Det blir bara värre och värre för varje svep med torkarna och enda sättet att bli av med skiten är en rejäl dusch spolarvätska.
Jag funderar på om blandningen saltvattnet ändrats och att de haft i någon annan skit för att det skall bli mer miljövänligt eller ”klimatsmart”? Någon mer med dessa erfarenheter?
Det är inte spolarvätskan i sig som är dålig. En rejäl dusch med den ger en ren och fin vindruta utan klet men så fort det skvätter upp från vägen och torkarna gör ett svep så blir rutan totalt igenkletad. Det blir bara värre och värre för varje svep med torkarna och enda sättet att bli av med skiten är en rejäl dusch spolarvätska.
Jag funderar på om blandningen saltvattnet ändrats och att de haft i någon annan skit för att det skall bli mer miljövänligt eller ”klimatsmart”? Någon mer med dessa erfarenheter?
"I didn't hear the question but the answer is aliens"