...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Det står ingenstans hur många av de som systemet registrerades som blev stoppade.. Inte förvånad om det handlar om max 10% av de som systemet registrerade..
Känns som att det behövs ett helt gäng poliser som enbart åker omkring och stoppar bilar med hjälp av det systemet.. Per stad..
Användarvisningsbild
av sthlm
Buuhuubuhuu folk blir ju kränkta av att bli filmade!
De enda som stridit mot filmning är polisen själva då deras fack anser att dom blir kränkta i sin egen yrkesutövning.
Det är faktiskt så det har låtit från alla håll hittills, men jag säger ÄNTLIGEN!
Det har varit fritt fram för Balterna att föra ut precis vad dom vill från Sverige. (enligt poliser inoficiellt en majoritetsgrupp även om 99% som befinner sig här är laglydiga och jävligt trevliga måste jag tillägga)
Ställ er längs några av småvägarna mot Kapellskär om nätterna så lastas det om från skåpbilar till lastbilar med godbitar som utombordare, möbler, bilar och allt annat.
Jag har aldrig brytt mig om att ringa eftersom polisen ändå inte bryr sig.
Tull och polis säger att dom pratar med varandra men någonstans är det väldigt dålig mottagning och om det beror på Rakel eller ett dåligt fungerande 4G vet jag inte.
Om detta blir utbyggt och körs storskaligt så kanske Sverige slutar vara tjuvarnas paradis!
Sverige måste väl vara det ända landet där "vildkampare" (PK omskrivning för ni vet vad) kan göra som dom vill och ha rätten på sin sida mot en markägare.

Detta är äntligen ett steg framåt :D
Coolt!!!
Småstäder kommer att städas upp rätt snart. Ja skiter fullständigt i om ja blir filmad. Är det så att ja blir stoppad är det säkert befogat. Man kan glömma att besikta bilen eller så lyser inte nån lampa.
Värre blir det för dom där äcklena som åker till bolaget och sedan svänger förbi mataffären innan dom åker hem igen. Dom har säkert inte besiktat de senaste åren och kör dessutom oförsäkrat.
Användarvisningsbild
av erikn
Jag hoppas att det blir som i England. Oförsäkrat, obesiktat, oskattat, kört utan att ha behörighet för fordonet. Fordonet beslagtas och får lösas ut mot att det betalas eller fixas.
Att man nu har möjligheten att snabbt och effektivt se efterlysta fordon eller fordon som på annat vis inte skall vistas i trafiken innebär ju dessvärre inte att det kommer att utnyttjas.
Mycket bra att det äntligen börjar användas även i Sverige.
Frågan är dock om detta gäller utlandsregistrerade bilar också?
Sen gäller det bara att de får de som mobila enheter så de kan förflyttas till omålade bilar.
Aftonbladets Artikel skrev: Men som exempel, bara den 14 maj så genererades det 877 träffar. Fem var stulna fordon, 83 var stulna eller borttappade registreringsskyltar, 51 var oförsäkrade fordon, 83 oskattade, 71 var avregistrerade, 329 var avställda och 255 hade körförbud.
Där ser man hur högt mörkertalet har varit alla dessa år, det är nog väldigt högt nu med. År 2014 rapporterades 14 300 bilstölder, de är alltså ca 39st OM DAGEN.
av *pettson*
Jag tillhör dom som anser att jag har rätten att bestämma om jag vill bli filmad eller inte. Men det har noll med ANPR att göra. En polis sitter inte och filmar ett regnr för som enda syfte att hacka på körningen utifrån sitt eget tycke bättre trafikuppträdande för att sen lägga ut det på youtube osv så folk kan bedöma och göra narr av det.
Man tar en mycket kort filmsekvensbit och extraherar regnr. Slår på på detta och utgår ifrån detta sen.
Vore dashcam låsta så bara försäkringsbolaget har tillgång till infon om det händer något, så skulle jag inte bry mej om det heller överhuvudtaget.
Det är inte filmningen i sej som väcker ont blod. Det är användningen av informationen, och den har vi ju gott om prov på här. Rannsakar vi dom egna videorna som finns överallt så är sällan filmaren särskilt perfekt, men filmaren utgår alltid från det i sin bedömning och hån av andra eftersom bara alla andra gör helt fel. I själva verket ser man ofta hur illa filmaren själv kör hur det finns noll samarbete noll acceptans och noll framförhållning där filmaren glömt varenda sak han denne lovade när denne fick körkortet i handen och då bildas det trista situationer per automatik som sen filmas och hånas. Det största hotet mot välfungerande trafik är alltså i många fall filmaren själv.

Den dagen polisen filmar för att gapskratta och käka popcorn ihop till sina nytagna filmsnuttar.
Den dagen kommer jag protestera mot dom med. Men till den användningen det har idag så är det suveränt.
*pettson* skrev:Jag tillhör dom som anser att jag har rätten att bestämma om jag vill bli filmad eller inte. Men det har noll med ANPR att göra. En polis sitter inte och filmar ett regnr för som enda syfte att hacka på körningen utifrån sitt eget tycke bättre trafikuppträdande för att sen lägga ut det på youtube osv så folk kan bedöma och göra narr av det.
Man tar en mycket kort filmsekvensbit och extraherar regnr. Slår på på detta och utgår ifrån detta sen.
Vore dashcam låsta så bara försäkringsbolaget har tillgång till infon om det händer något, så skulle jag inte bry mej om det heller överhuvudtaget.
Det är inte filmningen i sej som väcker ont blod. Det är användningen av informationen, och den har vi ju gott om prov på här. Rannsakar vi dom egna videorna som finns överallt så är sällan filmaren särskilt perfekt, men filmaren utgår alltid från det i sin bedömning och hån av andra eftersom bara alla andra gör helt fel. I själva verket ser man ofta hur illa filmaren själv kör hur det finns noll samarbete noll acceptans och noll framförhållning där filmaren glömt varenda sak han denne lovade när denne fick körkortet i handen och då bildas det trista situationer per automatik som sen filmas och hånas. Det största hotet mot välfungerande trafik är alltså i många fall filmaren själv.

Den dagen polisen filmar för att gapskratta och käka popcorn ihop till sina nytagna filmsnuttar.
Den dagen kommer jag protestera mot dom med. Men till den användningen det har idag så är det suveränt.
Mycket väl skrivet, jag håller med dig i vartenda ord.
Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standar[…]

På de som jag konstaterat ha läkande ve[…]

Fungerar temperaturmätaren som den ska? Om mo[…]

Här finns mer:. Prova googla på Volvo P[…]