Är ju tack vare idiotin att omdefinera cykelöverfart för cyklister och behålla gamla som "cykelpassage" med korrekt regler om väjningsplikt från cyklister samt höja upp dom från vägbanan så dom inte längre är skyldiga att ta ansvar och ge dom en form av "zebralag". Bättre vore att ta bort zebralagen helt, både för gående och cyklister och prioritera MILJÖN med flyt i trafiken framför ständiga stopp och start. Bryter man tillräckligt mycket mot reglerna får man zebralag som lök på laxen så man slipper ta ansvar. Varför inte ta bort rödljus också, cyklister skiter ju ändå i dom.
Idiotin kommer explodera tack vare miljömuppar som inte vet vad ordet flyt i trafiken innebär och vad som är bäst för miljön, att bilar flyter på utan ständiga start och stop som miljön inte gillar eller cyklister stannar och gör sin plikt utan kostnad för miljön.
Sett andra dumheter i Gävle utöver just detta där man förstört fungerade vägar till förmån för andra trafikslag som inte har där att göra i första hand. Same shit med omvända busshållplatser där feltänket exploderat ordenligt med stopp när buss stannar mitt på vägen istället för att flyttas ordenligt åt sidan så trafiken flyter på och dom sen släpps in igen när dom ger tecken av anledning och inte ger tecken innan dom ens stannat för att stoppa upp trafiken på -50 vägar av lättja att vänts 5 sekunder på att övrig trafik rensats undan.
Parkeringar är ju byggda för smått japselände, inte vettiga familjebilar av V60/V70II eller större storlek, men det är klart hellre 5+ extra platser/rad än vettigt med plats för varje fordon och "frizon" mellan så man slipper dörruppslag parkeringsägaren givetvis ej tar ansvar för då denna orsakat det även om dom inte slagit upp själva dörren genom dålig planering/girighet att rymma maximalt med fordon.
Hellre riktiga farthinder som reser upp/sänker ner man byggt på specifika platser i Uppsala när fordonet kör för fort än fasta hinder som inte gagnar miljön med start stopp i onödan. Givetvis skall det modifieras så även motorcyklar "drabbas" och inte kan blåsa på som idioter mellan fällorna utan att ens behöva hålla gränserna.
xerent skrev:Ännu en anledning att köra XC och flyga över fartguppen :D
Ännu nöjdare blir man när man har stötigt "Stance" skräp ej avsedda för svenska vägar framför sig och av ren jävelskap lägger sig "kloss an" bakom så denne inte kan backa och endast kan skrapa plast/lack på hindret för 2 fordon+ inte tänker backa pga. misstaget att sänka bilen för mycket för att vara "cool".
Med fördel spoling med keps bakofram bakom ratten och sitter på växelspaken när huvudet sticker upp mitt mellan stolarna i bilen.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..