...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Jag blev lite sur när jag fick parkeringsböter för att boendeparkeringstillståndet gått ut. Jag hade alltså betalat avgiften och bilen stod korrekt parkerad. Förr fick man en liten påminnelselapp och en chans att förnya tillståndet...

Å andra sidan verkar vissa kunna parkera hur och var som helst utan böter?

Exempel följer.

Bild

Bild

Bild

Bild

Här är några som tycker att cykelbanor är utmärkta genvägar:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
av llesrof
Attityden i trafiken börjar börjar mer och mer likna den i Ryssland. Märkligt eftersom de flesta invandrare kommer från andra länder. Är det månne för mycket youtube och klipp från det nyss nämnda Ryssland som inspirerar dagens bilister? :D
av llesrof
För övrigt stör jag mig som fan på de retarderade jävlar som envisas med att ställa halva bilen upp på trottoaren. En bil kan passera problemfritt om hela biljäveln står på gatan men två bilar kan inte mötas. Två bilar kan fortfarande inte mötas även om bilen ockuperar trottoaren. Det enda det leder till är att gångtrafikanter tvingas gå ut i gatan för att komma förbi biljäveln. Jag menar... hur i hela helvete tänkte man då?
av mikebike
llesrof skrev:Attityden i trafiken börjar börjar mer och mer likna den i Ryssland. Märkligt eftersom de flesta invandrare kommer från andra länder. Är det månne för mycket youtube och klipp från det nyss nämnda Ryssland som inspirerar dagens bilister? :D
Dessvärre är det inte bara bilister. Dock är felparkerade bilar mycket lättare att fotografera än någon som cyklar på trottoaren eller kör EU-moppe på cykelbanan (eller gångbanan!) På vägen hem i fredags såg tre EU-moppar på 4,5 km cykling. På cykel- och gångbanor...
Jag har börjat cykla med kamera på styret, så det kanske blir en ny Daschcam-tråd snart. :wink:
Användarvisningsbild
av fjohan82
Micce1980 skrev:Det där hade jag klarat med min V50 :)
Jag har redan testat med min... Tyvärr är "refug/trottoarparkering" utmålat i många östeuropeiska länder jag har besökt. :-(O) Fick göra en hjulinställning i höstas, där det visade sig finnas endel att justera... :roll:
Användarvisningsbild
av sthlm
Ser inte felet?
Cyklisterna får cykelbanor men använder inte dessa utan kör ute på gatan så varför skall man inte få köra bil på cykelbanor?
Två fel blir minst ett rätt i matten jag fick jag lära mig...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standar[…]

På de som jag konstaterat ha läkande ve[…]

Fungerar temperaturmätaren som den ska? Om mo[…]

Här finns mer:. Prova googla på Volvo P[…]