...

Moderator: Moderatorer

Någon som inte klarar av att surra last ordentligt tog nästan ihjäl ett litet barn på Essingeleden häromdagen!
Någon måste ju sett när det hände! Det var mitt under rusningstid... Alla runtomkring borde inte vara så upptagna med att SMSa så dom missar en flygande hjärnbalk och var den kom ifrån! Och om man ser det.. nog faan borde man stanna bilen, alternativt följa efter den som tappat lasten och ringa polisen!?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19940050.ab
Skärmklipp 2014-11-29 18.54.02.png
Skärmklipp 2014-11-29 18.54.02.png (1.42 MiB) Visad 583 gånger
Illa!! Härifrån ser den ut att ha samma färg som vägen så det kanske var svårt att upptäcka den, men folk har nog inte så bra koll ändå. :/

Hon får ta och skaffa en Blackvue nu. 8)

Sambon var med om att två stockar lossnade från en timmerbil på en motorväg framför henne för ett tag sedan, blev en j-a kalabalik. Hade hon inte hunnit väja från den studsande stocken som dessutom landade på bredden på vägen vet u tusan hur det slutat.

Så folk surrar säkert lite för ofta lite för dåligt, ta bara en titt utanför byggvaruhusen en lördag hur de självsäkert men utan tanke lastar.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Där kunde polisen göra lite nytta med en trafikkontroll ibland! (Jag tycker i och för sig att de flesta trafikkontroller gör nytta, då dom numera alltid kollar nykterhet.. men det finns punktinsatser att göra på många områden utöver hastighet.) :)
Jag tycker 1500kr är för lite för osäkrad last. Vet ej om det är samma belopp för Lastbil. Jag drar hellre ett extra spännband så inget flyger av. På bilden ser balken ganska kort ut, kanske låg det längre balkar & den mindre flög av? Hur som, jävligt dåligt av chauffören!
Sluta gnälla och rätta in er i ledet och var som Svennar är som mest, lasta och ge fan i att förankra så blir det någon annans problem att ta hand om skiten ni tappar.
Kör någon på det ni tappat så är det faktiskt så att DOM kört på det. Då har dom inte hållit avstånd och får skylla sig själva.
Se fördelarna, mindre att lasta av på återvinningsstationen och så kommer man hem snabbare till ölen i villaträdgården.
Win win utom för den som fick en järnbalk i plytet, men det glöms bort med en öl till. Det var ju inte DU som körde på den eller hur?

Testa att åka rutten från villaområdet i riktning mot sopstationen under sommarmånaderna så är det som en jävla slalombacke att ta sig fram mellan tappade sopsäckar.
Jag råkar bo i närheten av en återvinningscentral sedan 14år så jag är ett proffs på slalombana vid det här laget.
Uttorkade och spröda utemöbler i plast måste jag säga att dom ger sjukt bra effekter vid smällen på bilen bakom. Lite Hollywood över det även om jag bara sett detta på avstånd.
1500:- i böter säger ju något om hur allvarligt det är.. inte alls.
111 km/h på 110 så är du uppe i det beloppet och en dödsfara för allt och alla.

Kom ihåg att det är ALLTID någon annans fel :D
Volvo V50 "Mr White"

Helt rätt, och lite läder där s&ar[…]

Vilken mjukvara har ni?

Återkom gärna hur den funkar och vad so[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 II 2011 med en Diesel D[…]

Ta trädgårdsslangen. O spola ner samtid[…]