...

Moderator: Moderatorer

Har varit tvungen att skjutsa min gamla mor till sjukhus och på onsdagen så blev det ett akutbesök på Södersjukhuset i Stockholm.
Nu jobbar jag i närheten och vet hur jag tar mig dit men hur skall en stressad äldre med anhörig hitta när alla skyltar är dolda bakom träd?
Lätt att säga att det är bara att använda mobilen serru... i bästa fall har dom en Doro dumtelefon och kan ringa och fråga.

Jag reagerar på detta dagligen och i dessa semestertider måste det vara skitsvårt för tillresta utan GPS/mobil när man inte kan se skyltarna innan man är precis under dom.
Då skall man kanske göra ett sent filbyte vilket skapar inbromsningar och irritation om man ens blir insläppt.
Kapa grenarna/trädet så är problemet ur världen för all framtid då det aldrig kommer att växa ut där igen.
Detta är ju samma dumheter som att man bestämt sig för att plantera stora buskage på varje sida om utgångarna vid övergångsställen.
Stressade människor med mobil som springer ut och du får en tiondels sekund på dig att upptäcka dom.
Men ve den som har en hög häck på tomten ut mot en korsning i villaområdet, då blir det böter.
Har letat efter en bild jag tog på 50 skyltarna i Södra länken för två år sedan där man inte hur gärna man än vill kan läsa vad som står på dom.

Nu kommer ni att skriva att det är väghållarens (begränsade) ansvar. Men finns det egentligen någon ansvarig?
Om det händer en olycka så kommer knappast trafikverkets VD att få ta ansvaret? Inte ens om det händer 1000 olyckor.
Ju större organisation ju mindre ansvar har man och bonus är om man kan skylla på vaktmästaren eller någon stackars praktikant som får gå.

Jag kanske är grinig efter en vecka på sjukhus, vårdcentraler och akutmottagningar.
Hittade denna text:

Ytterst är det kommunen som ansvarar för att skyltarna syns men det kan komma på fastighetsägarens ansvar att se till att deras träd eller buskar inte skymmer.

Alltså tolkar jag det bara som att kommun ska se till att de blir gjort oavsett vem som bär ansvar.

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]