...

Moderator: Moderatorer

@umekille: Vansinnesomkörningar när det blir 2-filigt, syftar du sträckor med 1-2 filer/växelvis?

Där i alla fall är det inte konstigt i många fall att det blir vansinneromkörningar av "folk" för att annat "folk" vekar ha problem med att titta på hasighetsmätaren eller använda farthållaren. De kör te.x 85 km/h på 90 väg när det är 1-fil, sedan när det blir 2-filigt ligger de sedan i 95 km/h. Detta försvårar så klart planeringen av omkörningen och man vet oftast att de sedan sänker till 85 km/h, då är det säkert många som chansar på att komma om innan körfälten går ihop.
Ja, varför gasar sniglarna på när det blir tvåfiligt, för att sedan återgå till glesbygdstempo när det blir enfiligt igen?
Användarvisningsbild
av sthlm
Efter kört runt lite på midsommaraftons kväll kan jag konstatera att större delen av de som är ute på vägarna antingen är rattfulla eller har lämnat hjärnan hemma ikväll.

Trots att det minst sagt är glest mellan bilarna så beter sig folk värre än en stressad måndagsmorgon.

Skönast var ändå en gubbe i permobil som kryssade fram i vägrenen på en 70-sträcka.
Har mött en permobil på samma sträcka förut och då MITT i vägen, antar att det är samma förvirrade herre.
Blåljustaxin låg efter och löste problemet.

Kanske såg det ut såhär när dom skulle ha bort permobilen sedan.
Eller är det polisens nya fordon? Vi är ju trygghetsnarkomaner i Sverige så det är väl bra om polisens fordon inte går å fort så att deras fackförbund klagar :D

Bild
av umekille
Skyltningar från bara 1-håll som anger vad fordon som får utnyttja t.ex en bussfil
så mötande i en korsning har nada kunskap om andra än bussar får lagligen
köra där.
Vad har hänt med folks halvljus på bilarna? Senaste veckorna har jag reagerat på att allt fler kör runt med halvljuset trasigt på ena sidan. Märker inte folk att det är trasigt eller struntar man i att byta?
Många av dom som däremot byter trasiga lampor får i dom fel, så dom pekar rätt i ansiktet på en. Känns nästan vanligare än "enögda" och mer störande tycker jag.
Användarvisningsbild
av sthlm
Har också reagerat på att det blivit väldigt vanligt med enögda bilar.
Xenon verkar inte folk vilja byta själva utan där kör man tills man får tid på verkstaden.
Sen har jag en teori att vägarna är så lappade och skarvade att vibrationer och stötar gör att lampor går sönder.
Vet inte hur känslig en glödlampa är för detta men det finns kanske någon lampexpert här på forumet.
Blinkar folk på varandra med helljuset fortfarande om man har en trasig framlampa?

Jag blinkade (två snabba blink) säkert mer än 20 gånger i lördags på en resa på 30 mil.
  • 1
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 552
GLT på en 2.0t?

Har bekymmer med att min 2.0t från 2003 bete[…]

Tourer rymmer ju över 600 liter med stolarna […]

Visa din semesterbil(d)

Semester... Är man pensionär kan man &ar[…]