...

Moderator: Moderatorer

Det som kan vara väldigt stor skillnad på är mörker. På Blackvue ser man bra mycket runtomkring bilen även i mörker.. med gatubelysning ser man riktig bra. Med den billiga kameran i andrabilen är mörkerfilmerna nästan oanvändbara.. man ser typ bara några meter framför bilen och sen endast ljuspunkter på andra bilar.

Billiga kopior är vanligt. Kameran jag länkade till ska inte vara en kopia, killen som gjort testet jag kollade på hade köpt från samma länk, och det verkade inte som att han var personen bakom. :)
Den kameran var bra i mörker med tanke på hur billig den var.

Förresten har jag tjänat in kostnaden för den billiga kameran i andrabilen. Den filmade ju det där släpet som välte i Gävle. Jag sålde det till en lokaltidning här, det blev 4e mest sedda klippet på deras sajt under 2013! Haha.. :)
Man skall tänka på att raw materialet är mycket bättre än det som visas på Youtube. Därför länkade jag till dashcamtalk.com där dem gör tester osv på dem flesta kameror. Självklart finns det bra billiga kameror men om det är en kopia av en annan så är dem oftast inte så bra. Beroende på vad man skall ha kameran till så är det bra att kunna läsa av regnr och det klarar inte alla av tex. Att bara filma trafik osv duger nog vad som helst, tom telefonen i en mobilhållare.
När jag köpte min var det 2 saker som krävdes. Liten och kunna se regnr. Min är lika stor/liten som ett kreditkort :-)
Är man inte i behov av några hundringar så är det bara å köpa på å chansa. Kanske hittar man något som faktiskt är kanon till lågt pris. Finns ju guldkorn lite varstans...
Fick möte av ett rattfyllo idag.

Bild

Hej hopp! Det händer saker i Eskilstuna! :D

Ett tips är förresten att rikta ner kameran ett hack.. ser att du har en likadan som mig.
Är den sådär pass högt riktad mäter den ljuset för högt upp och man får då i vissa lägen rätt mörka bilder då den ställer in ljuset mot himlen. :)
Man får lite mer motorhuv med, men bilderna på vägen blir bättre och lättare att se.
I en av kamerorna sitter det ett SDHC-kort och i de andra två jag har är det microSDHC-kort.
Jag har 32gb per kort, och ett par 16gb som jag ibland byter till när jag inte hunnit tanka ut det jag velat. :)

microSDHC-kort verkar vanligast, och har skapligt pris. 32GB för ca 300-400kr brukar det vara.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... -gb-p92644
Även SDHC-korten är skapligt billiga om man inte behöver sånna som skriver väldigt fort.
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kr ... -gb-p91734

Jag har dock inte testat med just de där SDHC-korten, utan brukar gå på de dyrare med högre skrivhastighet då jag ibland använder dem i "proffskameror" som spelar in typ okomprimerad video.
Tror dock att de där ska funka utmärkt i sånna här kameror där video-bitraten brukar ligga på mellan 7-12mb/s.

Står ibland på specifikationerna på kamerorna vilken klass på korten det måste vara.
Senaste filmen ute..
:)
[youtube]_z_z1Ir5oH4[/youtube]

Det har blivit mycket bilkörande sista veckan så jag har massa klipp som ligger och väntar, men satte ihop en liten med typ halva veckans klipp. :)
Hehe. Kul tråd :)

Då ger jag ett väldigt kort bidrag. Var inne i stan i denna lilla stad där självklart högerregeln alltid gäller! När jag tutade fick jag fanimej fingret! Fan va irriterad jag blev!
Det är på snudd jag funderar på att skriva ut bilderna och skicka ett brev till ägaren men det blir troligen inte så.
Ber om ursäkt om någon av er irriterar sig för att jag visar regnr lite extra ;)

[youtube]C9NMyG93pB4[/youtube]
Vill nästan tro att han blev nervös eller något men man ser tydligt i raw materialet att han visar fingret väldigt tidigt och reser upp hnden/armen. Nästan som att det menat att ske från hans sida.
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 356

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!