...

Moderator: Moderatorer

Absolut okej! Gästinlägg uppskattas! Är det nån med kamera som råkar ut för nån liten småsak men inte orkar fixa youtube-konto kan man få komma med gästinlägg i filmerna också. Skicka migg ett privat meddelande här bara så berättar jag hur man smidigast skickar filen. :)
timebandit skrev:Ja, det var en fråga med en nypa ironi i ;)

@hamre: Det kan det iofs vara också, tänkte jag inte på. Men dessutom så gör han ett regelbrott genom att köra snabbare än 80km/h. Det andra regelbrottet är om man nu inte kan se skyltarna så får han inte ens köra om!
Hade han då hållit sig till trafikreglerna så hade det aldrig ens hänt? :) :)

Märkte att Adobe Premiere är väldigt känsligt för det mesta ;) Det är säker kanon när man lärt sig mer. Lyckades göra lite övergångar etc men märkte snabbt att Sony Vegas är mycket enklare och har faktiskt mer extra funktioner som "default" så att säga. Orka hålla på och söka efter plugins som är gratis etc.
Jo tyvärr kör ju dom flesta lastbilar med släp för fort. Samma som personbilar med släp.

Jag skulle önska att alla med släp höll sina 80 för jag har sett vad som kan hända annars.

Men det lär väl aldrig hända. :(
Vet inte om dem flesta är medvetna men alla som äger en Android-telefon med Googlekonto har även ett YouTube konto då Google köpte upp dem för ett tag sedan =)

Jag har inte sett vad som händer angående bil/lastbil och släp men har dock sett bilder men det är faktiskt inte samma sak som att få se det i verkligheten.
Nä, tror inte heller det någonsin kommer hända att folk börjar tänka såpass mycket. Dock vill jag flika in att jag är väldigt duktig med det dem 2 gångerna per år som jag kör med släp :)
Finns dock mycket som kan ge hemska konsekvenser förutom släp. Bara att köra för fort kan också skapa allvarliga olyckor. Att inte använda blinkers kan också skapa olyckor. Tja, allt som egentligen bryter som någon regel eller lag kan skapa allvarliga olyckor om man nu skall vara sådan.
hamre skrev: Jo tyvärr kör ju dom flesta lastbilar med släp för fort. Samma som personbilar med släp.
Jag skulle önska att alla med släp höll sina 80 för jag har sett vad som kan hända annars.
Nu går ju inte det. Att personbilar med släp kör 80 km/tim på motorväg. Då anses vi ju som trafikfaror enligt en lång diskussion här på forumet. :???: Nu kör jag oftast inte fortare än 80 km/tim med släp. Med mitt lilla släp kan det gå lite fortare än så på motorväg, men med flygklubbens släp som är 10-15 meter långa håller jag lägre fart. Får man svängning på dom så känns det.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Jag använder mig av en Blackvue DR500GW som "main-kamera" på Volvon.. sen är det ett gäng filmer från vår andra bil också och där sitter en betydligt billigare.

Jag har nu också beställt hem en ny kamera som jag såg ett test på där kvalitén kontra priset verkar väldigt bra.
Inte så mycket funktioner (Man ser t.ex inte hastigheten) men kvalitén verkar bra. Jag ska byta ut min bakåt-kamera (eller kameran i andrabilen) då den fått nån smäll som gör att den har skärpan väldigt nära kameran.
Den här: http://www.ebay.com/itm/HD1080P-2014y-G ... OC:GB:3160
Knappt 400kr! Ska ta ca 3 veckor för leverans, så vi får se när den kommer. Jag kan lägga upp nått litet testklipp på den när den anlänt. Men knappt 400kr är ju nästan för billigt för att låta bli att beställa. ;)
Här kommer en ny film. :)

[youtube]K0XeyqgYJAM[/youtube]

Smått störande med ett sånt beteénde som BMW-föraren har i filmen.. säkert var hon helt omedveten om irritationen hon skapade.
joel80 skrev:Här kommer en ny film. :)

[youtube]K0XeyqgYJAM[/youtube]

Smått störande med ett sånt beteénde som BMW-föraren har i filmen.. säkert var hon helt omedveten om irritationen hon skapade.
Där med bilen som åker om dig sen några minuter senare komman du ifatt. Det kan ske ett antal ggr med samma bil bara på några mil även för mig. Tycker det är väldigt vanligt, då använder jag alltid farthållare även i stan ibland :)
Använde du blinkers i rondellen där du fick arga blicken? Jag är ju som sagt en grottmänniska och ger gärna fingret till de som inte blinkar vänster i rondeller bland annat. Kanske till och med en "nästan-krock-inbromsning" i rondellen.
Jag kanske inte ska ha körkort.
  • 1
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 356

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]

Stänkskydd

Personligen tycker jag att det saknas något […]

Tips få ut ABS givaren fram