- sön 13 maj 2012, 22:38
Kör du i 28km/h vid en skola kanske du hinner stå still eller bromsat så mkt mer än om du kommit i 50km/h.
Moderator: Moderatorer
mattish skrev:Kör du i 28km/h vid en skola kanske du hinner stå still eller bromsat så mkt mer än om du kommit i 50km/h.Visst är det så. Men det är ju egentligen ingen som sagt nåt annat om det?
*pettson* skrev:Jag är helt säker på att en lastbil eller för den delen motorcyklist, mopedist eller cyklist, inte har någon positiv inverkan vid en kollision med någon.Något nytt ja, det tycker jag är en bra uppmaning till kritikerna; kom på något bättre själv...
Dom liksom bilen gör väldigt ont och kan sluta fruktansvärt illa. Ändå är bilister det enda som det är framtaget för?
Dags att skrota och komma på något nytt som alla fordonsgrupper blir nedtvingade i hastighet av, om nu enda lösningen är hastigheten?
torbjorn_75 skrev:Absolut att jag också har kontaktat dom som gör actibump. Kan systemet ändå skilja på fordon för att sköta övervakning och trafikräkning så kan man också göra fållorna med ställbart djup beroende på fordon. Minska djupet när det cykel mc och moped. Öka djupet rejält när det är större fordon. Då kan alla åka igenom samma system med samma inverkan. Ställtiden på systemet klarar det lätt.*pettson* skrev:Jag är helt säker på att en lastbil eller för den delen motorcyklist, mopedist eller cyklist, inte har någon positiv inverkan vid en kollision med någon.Något nytt ja, det tycker jag är en bra uppmaning till kritikerna; kom på något bättre själv...
Dom liksom bilen gör väldigt ont och kan sluta fruktansvärt illa. Ändå är bilister det enda som det är framtaget för?
Dags att skrota och komma på något nytt som alla fordonsgrupper blir nedtvingade i hastighet av, om nu enda lösningen är hastigheten?
det kanske inte är så lätt, om det går överhuvudtaget?
Eftersom Actibump är den bästa produkten som finns att tillgå i nuläget, så får man använda den.
Man kan inte välja något bättre än det bästa.
*pettson* skrev:Men se det vill man inte.. PRIO är bilismen. Tvåhjulingarna får skylla sej själva och tung trafik är inte målet på nåt sätt. Så enkelt var det.Inte alls. Systemet ökar säkerheten väldigt mycket, eftersom den mesta trafiken är just personbilar.
Alltså är det ett skitsystem och inget annat.
*pettson* skrev:Bästa produkterna som finns i dagsläget är vanliga fartgupp.Verkligen inte, där har du ett skitsystem om något.
Ska man hårdra det finns det två sorte[…]