...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Nu kör jag ju Volvo Diesel och snart fyller jag 50, men....

Förra bilen:
Bild
AWD med 258 hkr.

Innan den en V40 T4 på 235 hkr.
Andra bilar:
440 Turbo, BMW Z3 2.8, Alfa Romeo 75 3.0 V6, Alfa Romeo GTV6.....

Jag är nog snarare en ovanligt uppmärksam förare, vilket möjligen sitter i sedan man körde trimmad moped, men en del tur har jag nog haft också.
Användarvisningsbild
av lovlka
lovlka skrev:(Räcker det med en blinkande smiley för att folk ska förstå att det där var lite skämtsamt skrivet?)
Tydligen inte! :D :roll:

Men all heder åt dig! Jag har inte haft körkort mer än 10 år, men också klarat mig från fortkörningsböter hittills...
Användarvisningsbild
av volvoadde
Blir lite klurigare att se alla de punkterna som skrivits upp när det är mörkt ute :wink:

Men då alla polisbilar numera är utrustade med xenon så brukar ja hålla koll på bakspegeln när de börjar närma sig bilar, har klarat mig 3-4 gånger när jag kört epatraktor och haft xenon bakom sen har dom krupit förbi långsamt och får syn på en bil med tonade rutor och antenner och i en sån lite by jag bor i har man lärt sig vilka regnr bilarna dom åker med i trakten har så jag är säker på att de var traffipaxer i de fallen :)

En annan rolig händelse var också när min far var ute och åkte på landsväg och körde om en saab 9-5a och när han var om dem så blinkade bilen med helljusen och blåljusen i någon sekund sedan stängde de av och gled om honom lite snyggt, antar att dom ville varna honom :lol:
Användarvisningsbild
av olafixar
Kan meddela att på vägarna i Norrbotten rullar det nu en traffipaxbil som är en mörk Mercedes kombi...årsmodell 2011-2012. Svärdotterns kille körde 31km för fort på 110 väg (E4 Antnäs-Luleå). Poliserna (två kvinnor) hade kört bakom och "stressat" killen i flera kilometer...och när han ökade farten så slog dom på blåljuset. Han hade nytaget körkort (6mån)...och det innebär att han måste köra upp igen...surt som fan.
av PTV
olafixar skrev:Kan meddela att på vägarna i Norrbotten rullar det nu en traffipaxbil som är en mörk Mercedes kombi...årsmodell 2011-2012. Svärdotterns kille körde 31km för fort på 110 väg (E4 Antnäs-Luleå). Poliserna (två kvinnor) hade kört bakom och "stressat" killen i flera kilometer...och när han ökade farten så slog dom på blåljuset. Han hade nytaget körkort (6mån)...och det innebär att han måste köra upp igen...surt som fan.
Klarade inte grabben av att ha en bil efter sig under några km utan att försöka köra ifrån detta fordon !?.Konstigt att han inte var mer rädd om sitt nya körkort med tanke på prövotiden. ?:-/ De har kanske studerat hans beteende och tagit en koll via sitt register på bilen mm när han plötsligt ökar farten där detta drog till sig uppmärksamheten.
Användarvisningsbild
av olafixar
PTV skrev: Klarade inte grabben av att ha en bil efter sig under några km utan att försöka köra ifrån detta fordon !?.Konstigt att han inte var mer rädd om sitt nya körkort med tanke på prövotiden. ?:-/ De har kanske studerat hans beteende och tagit en koll via sitt register på bilen mm när han plötsligt ökar farten där detta drog till sig uppmärksamheten.
Precis det är ju därför prövotiden finns...och det tycker jag är bra. Men om Poliserna kör efter i flera km...varför inte slå på blåljuset när han kör 120 eller 130 varför vänta tills han kör 141km???

http://www.nyheterna.se/1.2223129/2011/ ... gelolyckor
av Linqid
Det är flera myndigheter som valt att köpa in ett antal nya Mercedes E-klass. Bl a polisen i Stockholm har fått ett antal levererade nu, både en civil videobil (silver met) och ett par målade i olika distrikt. Även polisen i norr har som ni redan märkt ovan köpt in en civil bil.

Kostar runt 750-800.000 att jämföra mot en V70 som ligger på ca 500'.

Alla bilar är E350 CDI 4Matic, 265 härliga dieselhästar... 8)

Bild
olafixar skrev:Kan meddela att på vägarna i Norrbotten rullar det nu en traffipaxbil som är en mörk Mercedes kombi...årsmodell 2011-2012. Svärdotterns kille körde 31km för fort på 110 väg (E4 Antnäs-Luleå). Poliserna (två kvinnor) hade kört bakom och "stressat" killen i flera kilometer...och när han ökade farten så slog dom på blåljuset. Han hade nytaget körkort (6mån)...och det innebär att han måste köra upp igen...surt som fan.
Surt som fan, absolut. Men att skylla på att polisen "stressade" honom är ju bara löjligt. Det var ju ingen som tvingande honom att ligga kvar i vänsterfilen i 150 km/h (skrev dom honom för 31 km/h för fort kan man till 141 km/h lägga på dels polisens säkerhetsavdrag samt mätarens felvisning. Han låg med andra ord säkert +150 på mätaren).
Användarvisningsbild
av olafixar
Linqid skrev:
Surt som fan, absolut. Men att skylla på att polisen "stressade" honom är ju bara löjligt. Det var ju ingen som tvingande honom att ligga kvar i vänsterfilen i 150 km/h (skrev dom honom för 31 km/h för fort kan man till 141 km/h lägga på dels polisens säkerhetsavdrag samt mätarens felvisning. Han låg med andra ord säkert +150 på mätaren).
Klart att han får skylla sig själv, men som jag skrev i tidigare inlägg...killen kör en gamal Volkswagen, och med tanke på olycksrisken, varför vänta med blåljuset tills han kör 141km eller 151km?
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]