...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Vänta bara till Google-glasögonen slår igenom på riktigt! :D
av llesrof
På tal om surfplattor... idag såg jag en ärkeidiot om satt sin iPad i rutan, ungefär som den vore en liten navigator. Den kan nog skymma en hel del intressanta saker.
Användarvisningsbild
av sthlm
Dessa jä*la pi**huvuden som bankar upp dörren i sidan på min bil!
Har förträngt det ett bra tag och inte velat se det men idag när jag gick mot bilen i solskenet så...
Hela jä**a sidan är sönderknackad av (förmodligen) min parkeringsplatsgranne.
Hon har hundar som skall pluttinuttas med och lyftas in och ut på min sida.

Bilen är en -04 som som sedan i juli har fått mer lackskador än på de föregående 8 åren.

Jag börjar förstå varför det finns dom som sitter inne för mord :evil:
sthlm skrev:Dessa jä*la pi**huvuden som bankar upp dörren i sidan på min bil!
Har förträngt det ett bra tag och inte velat se det men idag när jag gick mot bilen i solskenet så...
Hela jä**a sidan är sönderknackad av (förmodligen) min parkeringsplatsgranne.
Hon har hundar som skall pluttinuttas med och lyftas in och ut på min sida.

Bilen är en -04 som som sedan i juli har fått mer lackskador än på de föregående 8 åren.

Jag börjar förstå varför det finns dom som sitter inne för mord :evil:
Ta dig tid och gör dig besväret att gömma dig i bilen och ta henne på bar gärning. Konstrar hon så har vet du ju ändå med säkerhet att det är hon som skadat din bil och då är det ju bara till att vara lite kreativ och hitta på någon (o)lämplig handling som jämnar ut situationen lite :D Sno hennes äckliga hundar och ge den till närmsta kebab-hak.
Användarvisningsbild
av joel80
Om du nu lyckas bevittna det hela kan du ju anmäla parkeringsskada och då också ha en motpart.. Lite foton på dörrsidan och kanske avskrapad färg på hennes dörrkarm går att hitta?

Inte lika destruktivt som mord, men skulle du lyckas med konststycket att få hennes försäkringsbolag att betala skadan (och henne att betala självrisk) kan jag lova dig att du även då skulle få en rätt bra mental njutning. :D
Användarvisningsbild
av sthlm
Jag har aldrig hört om någon som erkänt att dom orsakat skador som dessa.
Ingen färg från motpartens bil finnes.

Min plan:
Lägga igen alla lackskador med ett lackstift i helgen och köra en försiktig rubbing så att det blir slätt.
Resultatet av detta skall dokumenteras och gör det lättare att avgöra nya skador.
Sedan blir det till att varje morgon börja med att granska och fotografera nya skador.
Att skadorna mycket mystiskt överänstämmer med grannens bildörr är inget bevis som håller i rätten.
Om det upptäcks nya skador så blir det rörelseaktiverad kamera i bilen för dokumentation.
Lagligt? Nej, men man får inte åka 91 när det är skyltat 90 heller.
Användarvisningsbild
av joel80
Ja vi har ju fri bevisföring här i Sverige.. så även om du kan åka dit för olovlig filmning eller nått sånt så gäller materialet du filmat som bevis mot bilgrannen. :D

Du ser inte bilen från hemmet? Ställer du upp en kamera på stativ vid fönstret och zoomar in är det gränsfall om det kan räknas som övervakning så länge du är hemma. (bemannad kamera har inte samma regler som obemannad kamera...)
Senaste tiden har jag märkt att lasbilar (speciellt icke lastade samt utländska) kör som om jorden håller på att gå under.
Kan köra i 95-100km/t (enligt bilens mätare) och ändå ska dom ligga i arslet på en och trycka på häromkring Örebro trakten.

Förstår att dom har ett schema att följa, men lite vett måste man ju ha i skallen.
teddysoft skrev:Senaste tiden har jag märkt att lasbilar (speciellt icke lastade samt utländska) kör som om jorden håller på att gå under.
Kan köra i 95-100km/t (enligt bilens mätare) och ändå ska dom ligga i arslet på en och trycka på häromkring Örebro trakten.

Förstår att dom har ett schema att följa, men lite vett måste man ju ha i skallen.

Dom europeiska lastbilarna har en spärr som gör att det inte går fortare än 89km/tim , om du har möjlighet att testa din hastighetsmätare mot exempelvis en GPS-navigator så kommer du märka att din hastighetsmätare visar några km/tim för lite !. (troligen nånstans 5-10 km/tim)
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 552

Känns riktigt uselt skött av Volvo centr[…]

Biltema har Menar du iCarsoft, eller deras egna[…]

Utgånget VOC

Hade glömt låsa bilen och appen varnade[…]

Ventilationsgaller V90-18