...

Moderator: Moderatorer

Haha.. Du klarade dig! ;)
(Var bara i Gävle den här gången.. så ni som inte vet med er att nu var ute och fulkörde en V70 i Gävle i dagarna kan vara lugna.

Jag ska efterforska om kompisen vet varför bussen fick för sig att göra en U-sväng mitt i stan över heldraget.
taxi skrev:Vän av ordning måste ju fråga nu: körde du om en buss precis innan ett obevakat övergångsställe..?

När va det? (tid och vilket klipp?) Sista klippet var ju enda buss"omkörningen" när bussen står i högerfil för att svänga, och det var ju inte obevakat övergångsställe heller.
Menar du vid 1:17 där bussen står i vänsterkörfältet så är det endast för att dom i vänsterkörfältet väntar på att det ska bli grönt.. jag hade grönt för att köra rakt framåt... så det var inte obevakat heller. :)
Eller kollar du på nån helt annan film?

Jag tror det är någon som fyllesurfat! ;)
En liten fråga, vid 0,45 vad är problemet ? Så här ser jag filmen. En bil kör ut framför dig, ganska långt framför dig, du behöver inte ens anpassa farten.... Hade du dessutom legat i den tomma högerfilen (du skulle ändå fortsätta rakt fram) så hade du inte behövt låsa in honom...

I första delsekvensen byter du för övrigt fil omotiverat (för att filma bättre ? ) är det så genomtänkt. Ja det var en omotiverad omkörning kan man kanske tycka, men privatpoliser som sniglar i vänsterfilen "bara för att dom minsann håller laglig fart" är minst lika illa. Ett sådant beteende ser man t.ex inte i Tyskland där man alltid ger fri lejd åt snabbare trafik i vänsterfil.

/Thomas
Funk skrev:En liten fråga, vid 0,45 vad är problemet ? Så här ser jag filmen. En bil kör ut framför dig, ganska långt framför dig, du behöver inte ens anpassa farten.... Hade du dessutom legat i den tomma högerfilen (du skulle ändå fortsätta rakt fram) så hade du inte behövt låsa in honom...

I första delsekvensen byter du för övrigt fil omotiverat (för att filma bättre ? ) är det så genomtänkt. Ja det var en omotiverad omkörning kan man kanske tycka, men privatpoliser som sniglar i vänsterfilen "bara för att dom minsann håller laglig fart" är minst lika illa. Ett sådant beteende ser man t.ex inte i Tyskland där man alltid ger fri lejd åt snabbare trafik i vänsterfil.

/Thomas
0,45: men samtidigt så vet förmodligen föraren av den andra bilen att han/hon ska vänster 200m längre fram,planera sin körning verkar han/hon inte kunna.

Och joel,aja baja med hastigheten där...hahahaha :wink:
Funk skrev:En liten fråga, vid 0,45 vad är problemet ? Så här ser jag filmen. En bil kör ut framför dig, ganska långt framför dig, du behöver inte ens anpassa farten.... Hade du dessutom legat i den tomma högerfilen (du skulle ändå fortsätta rakt fram) så hade du inte behövt låsa in honom...

/Thomas

Misstänker att du själv inte innehar nån kamera, det är stor skillnad i perspektiv från hur det ser ut på film och hur det ser ut i verkligheten. Det ser alltid ut att vara mer plats än det i verkligheten är av nån anledning.
Se bara hur pass fort man kommer ifatt vederbörande.

Ordet privatpolis är jag så otroligt trött på, används så fort andra inte delar samma åsikt som en själv... :roll:
Jag hade precis kört om tidigare bil o ligger i vänster.. Volvon kör ut längre fram, och lägger sig i högerfilen, skulle han lagt sig till vänster hade jag fått bromsa, samma sak om jag bytt och lagt mig bakom. Sen accelererar han till nästan samma hastighet som mig. Jag kör lite fortare, och har honom till höger hela tiden. När tänkte du att jag skulle bytt fil? Han gasar på (trots att vi båda ligger 15km/h över.. ops, förlåt Uninium) bara för att slänga sig in framför och sen bromsa rätt kraftigt för att kunna svänga vänster. Hade han istället inte accelererat upp till min hastighet i högerkörfältet så jag kom om hade jag kunnat byta fil till höger.
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Föraren av den blå ledbussen är jag inte imponerad av. Att han gjorde ett försök till dess bussen vek sig och förmodligen slog av, hmm. Men sedan när han backade ur stoppet gör om samma sak i stället för att köra och vända på ett annat ställe.
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 356
Falsklarm av insekt?

Fick "springa" ut till bilen igår […]

Är en svets diffad låda på den o […]

Låter ju nog som lagerljud och om det inte t[…]

Låg räckvidd Volvo ex30