...

Moderator: Moderatorer

Hata är ett starkt ord, men bilister som inte kan hålla jämn hastighet tröttnar man fort på. Dom syns ofta på 2+1-vägar, i 65 km/h på enfiligt och 110+ på dubbelfiligt. :twisted:
Försök hålla jämn hastighet mellan Södertälje och Södermalm på E4 om ni kan, där går det undan för pensionärerna i nedförsbackarna, men dom rullar nästan bakåt när det går uppför..
Pensionärer... jag kan säga det att det gäller alla åldersgrupper.

Vissa växlar inte så mycket fram och tillbaka som andra, men påverkas kraftigt av ett mobilsamtal.. Har blivit omblåst av bilar som jag kommit ikapp någon kilometer senare, och ser tydligt att dom pratar i telefon. Någon mil senare blir man omblåst igen av samma bil då samtalet avslutas..
I och för sig klokt att sakta ner när man koncentrerar sig på något annat än körningen, men kanske man ska skippa det helt om man blir så distraherad...?
Jag har tydligen börjat fått en massa views från Ryssland som ska komma från en inbäddning på den här sidan:
http://translate.google.se/translate?hl ... w.zr.ru%2F

Är det nån som lyckas hitta den och vad dom använder den i för sammanhang??? :)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Mja.. hittade en artikel om Sverige faktiskt.. där dom skrev om den imopnerade säkerheten och låga dödligheten (google translate funkar faktiskt rätt bra, även om vissa meningar blir skumma). Dom jämförde våra siffror med snitt på 3,5 döda per 100 000 i befolkningen mot deras som är på 60 döda per 100 000. Alltså nästan 2000% större risk att dö i trafiken där än här.
Dom skrev om säkerhetsarbetet som börjats ordentligt på 70-talet då vi hade över 1000 döda per år, och trots en ordentlig ökning i fordonsflottan har vi minskat det med nästan 3/4.
De tog upp mötesfria vägar (2+1) och hastighetsbegränsningarna.. men inte ett ord om attityd, som jag tycker verkar vara en rätt viktig komponent.

Glömmer bort att forumet ibland hanterar långa länkar lite skumt om man inte taggar dom.. testar igen:
http://translate.google.se/translate?hl ... w.zr.ru%2F
Plus att jag fixade länken i tidigare inlägget också... nu kanske det funkar..
Ja.. en fin blandning av noll säkerhetstänk vid vägbyggen med noll respekt för regler och t.ex rödljus verkar inte vara den bästa kombinationen.
Jag satte ihop en kort till från igår.. Ett par Volvoförare som körde som nötter.. (Nån som känner igen sig?) ;)
Sen också med en liten bonus från Stockholm.. En kompis filmade en bussförare som verkar haft lite otur när han tänkte. :)

[youtube]hB21GVTHuLA[/youtube]
Svarar innan jag ser klippet, första tanken var: va jag ute o körde igår? 8) :oops:

Edit:
Phew, bara V70-tölpar ju! ;)
Bussen var fantastisk, han kom runt tillslut? Varför skulle han vända överhuvudtaget, dessutom över dubbeldraget?
  • 1
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 356

Hej! Jag har en Volvo PV 444 från 1953 med 6[…]

Nu har jag lyft av multiremmen och det gö[…]

Volvo Assistans - och sedan?

@apersson850 , Man servar sin Volvo hos en Volvo […]

V60 sliter däck bak