...

Moderator: Moderatorer

av PTV
När det är fritt spår på vägen så man kan hålla sin egen favoritfart och alla låtsaspoliser och riktiga poliser på vägen sitter i fikarummet. :D
Användarvisningsbild
av grillchips
När det är en flervägskorsning och man ska vänster och mötande som ska åt sitt vänster tydligt och tidigt blinkar att de ska just åt det hållet.

Det jag däremot blir vansinnig på är.. http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 77#p945577
Senast redigerad av 2 grillchips, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Micce1980
grillchips skrev:Det jag däremot blir vansinnig på är de mötande som ska åt sin vänster men som prompt vägrar använda blinkers varpå man själv får stanna, VÄNTA på att idioten antingen kör rakt fram eller svänger vänster. I såna situationer har jag numera blivit helljus-nazist. Värdelösa människor, stanna hemma för fan.
App, app, app inte svära i den glada tråden. (PO)
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av grillchips
Funderade faktiskt på om jag skulle posta inläggen samtidigt, men dela upp dom i trådarna! ;)
Användarvisningsbild
av joel80
Hahaha.. Du skulle bara ha skrivit:
"Det jag däremot nlir vansinnig på...:" och sen postat länken tilm inlägget i den andra tråden. ;)
Användarvisningsbild
av grillchips
Joel: Done! ;D
Användarvisningsbild
av Camel
Jag blir glad när ordningsmaktens resurser tas i anspråk även för övervakning av trafikanters beteende och inte enbart hastigheten.

T.ex. detta:
automotorsport.se skrev:Under onsdag och torsdag, 4-5 februari, ska polisen ha riktade trafikinsatser med fokus på "mittfilsåkare" på motorvägen E4/E20 mellan Södertälje och Botkyrka.
Trefiliga motorvägar har byggts för att trafiken ska flyta bättre och minska olyckor, men det har inte blivit som det var tänkt, skriver polisen.
"Vi kommer stoppa och bötfälla de som kör i mittfilen när de inte behöver det. Man ska ligga i körfältet längst till höger och bara använda mitt- och vänsterfil för omkörning", säger polisen.
http://www.automotorsport.se/artiklar/n ... tfilsakare
Användarvisningsbild
av Mabuse
Camel skrev:Jag blir glad när ordningsmaktens resurser tas i anspråk även för övervakning av trafikanters beteende och inte enbart hastigheten.

T.ex. detta:
automotorsport.se skrev:Under onsdag och torsdag, 4-5 februari, ska polisen ha riktade trafikinsatser med fokus på "mittfilsåkare" på motorvägen E4/E20 mellan Södertälje och Botkyrka.
Trefiliga motorvägar har byggts för att trafiken ska flyta bättre och minska olyckor, men det har inte blivit som det var tänkt, skriver polisen.
"Vi kommer stoppa och bötfälla de som kör i mittfilen när de inte behöver det. Man ska ligga i körfältet längst till höger och bara använda mitt- och vänsterfil för omkörning", säger polisen.
Nu blev jag glad...
:D
Användarvisningsbild
av sthlm
Mabuse skrev:
Camel skrev:Jag blir glad när ordningsmaktens resurser tas i anspråk även för övervakning av trafikanters beteende och inte enbart hastigheten.

T.ex. detta:
Nu blev jag glad...
:D
Det jag blir lite oglad över är att poisen hävdar att deras 65km/h i vänsterfil på Nynäsvägen är "hastighetsdämpande åtgärd".
Det är precis samma sak som folk får böta för.

Glad blir jag av att dom tar tag i den sträckan som är ett stort problem så där ger jag dom rätt att dom jagar stoppklossar för oss som vill hålla 100+ på -70.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 36
Service Peugeot 107 2007

Sicken tur att jag blev färdig med häck[…]

Tips få ut ABS givaren fram

Antar att du läst ut felkoder, vad säger[…]

Är extremt trångt med icn på plat[…]