...

Moderator: Moderatorer

Den orangea V50 (snygg färg :lol: ) efter din biltvätt, vad gjorde den för fel enligt dig egentligen :?: Jag tycker det ser ganska normalt ut.
Senast redigerad av 1 SvenB, redigerad totalt 0 gånger.
Det var mindre plats mellan mig och bilen bakom än vad som syns, han gick in väldigt nära mig. Sen byter han fil till avfarten innan heldragna är slut, och börjar accelerera lite för att köra om på insidan, så jag får se till att byta så snabbt jag kan så han ser att jag ska av och inte blockar mig. Allt går rätt snabbt, så det syns kanske dåligt i klippet, men man känner sånt rätt starkt när man kör.
Alla gör vi misstag till och från, oftast är den andre trafikanten vaken och en olycka hindras därmed.

Angående omkörningen i senaste filmen med den upphinnande SAAB:en:

Jag tycker, notera tycker, att det är som i skidbacken, den som kommer ikapp någon bakifrån får visa hänsyn. Om den som kör om ligger i lägst gällande hastighet får man lugnt anpassa blyfoten tills det är fritt och inte köra upp i baken.

Att det går undan på vägarna stör jag mig inte på, låt oss andra få plats att köra där också.

Tycker det är bra med filmerna som visas, det skapar lite debatt och ger mig helgunderhållning när jag är på jobbet. :D
joel80 skrev: Däremot håller jag inte med om att jag segkör när jag ligger i 110km/h där det faktiskt är 110km/h. :) (På mätaren 115km/h...)
Om jag ligger i 105km/h segkör jag.. men så länge man inte ligger under begränsningen, i GPS-fart, anser jag inte att det är att segköra.
Segkör är kanske elakt att skriva :oops: jag brukar ligga på 5+ enligt GPS:en. Så chansen att bli filmstjärna kanske inte är så stor :(
Upp till 15km/h över tycker jag inte är något att snacka om.. och ibland om trafik/väg och väder tillåter tycker jag 30 över kan vara helt okej också. Det mesta som upprör mig handlar om bristen på hänsyn och inte om hastighet.
Även om jag inte kör så fort speciellt ofta nu när jag blivit förbrukningsstapelberoende. Men på vägar där det är 70-90km/h som begränsning händer det att jag ligger 10-15km/h över rätt ofta, om omständigheterna tillåter. (Då är ändå förbrukningen låg.. ;) )

Förresten redan på väg med en till liten film, en aning kortare.. kommer snart.
:)
Jag hade fortkörningsförsäkring för några år sen.. haha.. fick en bot betald av den efter att jag släppt gasen lite sent från 110-sträcka (där jag nog låg lite högt också..) till 90-sträcka och enligt farbror blå i civilbilen bakom blev klockad i 105km/h efter avdrag.
Dom tusenlapparna betalade faktiskt försäkringen, så sambon blev inte så upprörd... och det var ju inte så väldigt fort heller.
:)
Mwi skrev: det är en kombination av böter och arg fru
Vilket var det värsta :roll:
En lite kortare film än förra.. mest från Gävle-området den här gången. :)

[youtube]vtFKoM-hc6I[/youtube]
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 356
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850