...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Pratar du om mig så stod vi stilla innan rödljuset.
Användarvisningsbild
av erikn
Den är egentligen ännu snyggare när man zoomar in lite. Jag skulle kunna åka sådär från min sommarstuga över till svärfar som bor 200 m bort. Men att ge sig ut på motorvägen!?! Han måste i alla fall hajat själv att det inte var säkert i.o.m. att han åkte ut på motorvägen i 60 km/h.

Bild
erikn skrev:Pratar du om mig så stod vi stilla innan rödljuset.
Nej föffanken. Det är tresekundersregel då också :mrgreen:
av hamre
Blev omkörd av en idiot med släp på motorvägen för nåt år sedan. Jag låg i 115-120 och han måste ha legat säkert i 130-140. Släpet var också tomt så det studsade omkring bakom bilen.

När jag hade kört någon kilometer till så såg jag en svart motorcykel som stod bakom den bilen på vägrenen med blåljus på. Då kände man sig så himla glad. :D

Jag hoppas verkligen han blev av med körkortet där på direkten.
För några år sedan var den artikel i lokala tidningen där man intervjuade en gammal polis som precis skulle gå i pension.
I artikeln berättade han om en gång då han stoppat en bil med släp som kört i 90 på 90-väg. Det var på den tiden man fick köra 70 med släp.
Polisen hade då sagt den klassiska komentaren: "Jaha ja, här gick det visst lite fort".
Varpå föraren i bilen svarade: "Nää, vadå vad menar du?? Jag körde ju i 90 och det är ju 90 här".
Polisen: "Ja, men när man har släp så är det max 70 som gäller"
Föraren vänder sig då inåt i bilen och tittar på sina passagerar och utropar: "Vem fan är det som kopplat på ett släp på bilen?"

En smula kul tycker jag.. :wink:
av hamre
umekille skrev:Trafikverket och kommunerna som som så alltid varje höst
blir tagna på sängkanten när det gäller vinterns intåg.
Lär dom sej aldrig??
Det är väl ingen som lär sig att det blir vinter i detta land! :D

Så fort det kommer snö så blir ju alla tagna på sängen och det bildas flera mils kö utanför däckbytarföretagen. :P
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 552

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]