...

Moderator: Moderatorer

SvenB skrev::???:
Spoiler »
Eftersom Mabuse mer eller mindre insinuerar att det var jag som var inblandad i den tragiska olyckan i Örebro kan jag meddela alla att jag inte kör och aldrig kört taxi i Örebro. Min taxikarriär gjorde jag i Stockholm. Dessutom har jag slutat med det för flera år sedan. :???:
Är du inte läskunnig? Jag insinuerar inte att det var du som var inblandad i olyckan i Örebro.
Jag insinuerar att taxi-chaufförer generellt kör som idioter, och att när man gör det så kommer det förr eller senare att hända saker som denna olycka.
Om du läser inlägget jag skrev, som du citerade en del av och tog ut ur sitt sammanhang, skrev jag inte om färdtjänst en gång.
Nej, du skrev inte om färdtjänst. Men du skrev om TAXI. I båda artiklarna som jag länkade till så är det TAXI-Chaufförer som sköter den del av färdtjänsten där pensionärerna inte behöver laxermedel för att göra i byxorna.
Brainy skrev:Jag kom nyligen hem från förenade arabemiraten. Där har de ett system där deras "taxameterdator" håller reda på vilken hastighet de håller samt aktuell begränsning. 3ggr över begränsningen = böter.
Ett liknande system är på gång i Sverige också, enligt någon av artiklarna som handlar om Örebro-olyckan. Kommer om något år eller så, tydligen.
Tona ner irritationen och attackerna lite tack.. vill inte ha sånt i den här tråden. Att skriva "Är du inte läskunnig?" känns som ett onödigt påhopp.

Jag uppfattade det inte heller som att du drog några paralleller till SvenBs körning, men det kan du förklara utan påhopp.
Jag reagerade på att Mabuse i samband med att han refererade till olyckan skrev: Till SvenB:s försvar. Varför måste jag försvaras?
Jag tolkade det som att han egentligen menade att du gav ett exempel på situationer som försvarade vissa taxichaffisars beteende.. rent ordagrant var det nog lite fel skrivet.. men man får läsa lite mellan raderna. ;)
Jag förstår att ni inte kan veta det, men Taxi Stockholm, som jag tillhörde, lade ett så högt bud för att köra Färdtjänst i Stockholms Län att vi inte fick någon tilldelning efter 2005 (tror jag det var). Detta berodde bland annat på att brukarna inte skulle behöva känna obehag på grund av snålt tilltagna körtider. Så mina uppskruvade körningar var helt beordrade av kunden. Det kunde röra sig av det som diskuterades i det som Mabuse citerade, akutkörning till sjukhus. Det kunde även hända att hastighetsbegränsningen på väg till Arlanda överskreds. Som kuriosum kan jag meddela att mina c:a 240 000 taximil, + privatmil som jag inte kan specificera, renderat i endast 2 st fortkörningar.
joel80 skrev:Tona ner irritationen och attackerna lite tack..
Det är väl en rimlig begäran, men jag undrar vilka attacker det kommer bli när första medlemmen på Volvoforumet blir filmstjärna i den här tråden. Eller kommer den personen hålla sig anonym? Själv kör jag E4:an regelbundet, så jag försöker ha koll på polisbilar och en vit V70 som verkar rör sig mellan Gävle och Stockholm :roll:
Du kan vara säker på att jag passerade fartkontroller mer än två gånger på dessa mil. :D
Jag tar för givet att forums medlemmar blir "blurrade" då dom dyker upp på filmen måste ju nästan ske automatiskt i dagens automatiserade välfärd vi lever i ;-//

eller att "filmaren" mot en en gångs summa redigerar filmen så att man framstår som en hjälte i trafiken 8)

så civiliserade är vi väl här att ingen kommer att smutskastas :lol:

//Gooose
Senast redigerad av 1 gooose, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 356
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]