...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
Dagens idiot:
Bild

Enligt registreringsnumret PSY 253 heter han Max Modén. Hans skäl till att köra EU-moppe på cykelbanorna var att han hade sin son med sig!
Vilket utmärkt föredöme och far!
Dessutom kan man diskutera säkerhetsaspekten. Vid en krock har lillkillen 75 kg gubbe som trycker på bakifrån. "Elefanter i baksätet".

Jag fyller på med en XC90 som parkerat omedelbart före en mycket vältrafikerad cykelpassage, delvis på trottoaren:
Bild
av mikebike
Gårdagens lataste bilist?

Bild

På hela gatan fanns det bara två parkerade bilar, varför ställer man sig på cykelbanan när det finns gott om plats 10 meter längre fram?

Bild
Användarvisningsbild
av wissel
Jag har lärt mig:
Jag har min P-plats precis utanför min port, finns bara 2 platser där som vi betalar dyrt för. Nåväl det förekommer att vissa bilister tränger sig upp mellan mig o husväggen vilket innebär att hyresgäster som kommer upp ur källaren gärna repar min o "gästens" bil med sina barnvagnar, cyklar osv. Till en början så for jag ner med kroppen full av adrenalin, funkade inget bra.
Numera går jag lugnt o fint ner och börjar alltid min konversation med "gästen", " Jag blir lite bekymrad av din bils parkering......" berättar om min tidigare omlackning av bilen och kostnaden......numera kommer inte dessa gäster till P-platsen utan hjälper till att hålla rent till o med. Hörde en av de tidigare dra den harangen som jag gav honom för några månader sedan, jag slapp gå ner o dra harangen..... :P
Användarvisningsbild
av joel80
Jag hittade en! En parkeringsvakt alltså.. Hen hade felparkerat i Åhlens p-hus i Gävle.. Var där när jag kom och fick knöka mig bakom, och stod kvar en knapp timme senare när jag åkte.
Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Jag letade faktiskt efter lämplig sida att skicka den till.. Typ Q-parks.. Men dom hade såklart ingen...

Extra fånig parkering där då det fanns 10-talet platser lediga precis runtomkring!
Användarvisningsbild
av Jahaja
joel80 skrev:Jag letade faktiskt efter lämplig sida att skicka den till.. Typ Q-parks.. Men dom hade såklart ingen...

Extra fånig parkering där då det fanns 10-talet platser lediga precis runtomkring!
[email protected] funkar alltid!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Tomgång och vevhusventilation

@Erik Å , Tempmätaren fungerar och t[…]

VOC låter hälsa att det är dags at[…]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standar[…]