...

Moderator: Moderatorer

Hahaha!! Perfekt!
Med en sån kanske man skulle kunna hålla lite tempo genom köpcentrum utan att behöva zick-zacka hela tiden!! :D
Kameran syns ju typ inte, och det var mörkt.. Sen gick det ju inte speciellt mycket över hastighetsbegränsningen. Jag höll som ni sen 91-92km/h och han låg väl i 95-100km/h... det var 90-väg där.
Efteråt körde han ju i typ 85km/h..

Sen är väl en vit volvo inte den vanligaste civilbilen heller?
Irriterande var det vilket som! :D
Tror minsann jag sett en handfull vita XC70 med antenner här i krokarna iallafall.
Men visst, vit V70 hör nog till ovanligheterna. :D

Man får väl skylla på att det faktiskt var en MY14 av XC60 och därför kanske föraren inte hade koll på spakarna. ;)
olofp skrev:Varför blinkar den blå (Audins?) baklyktor så konstigt? Den som svänger ut från parkeringsplatserna i Valbo alltså.
Det är för att LED och kameror inte går ihop. Olika frekvenser eller vad det nu var. Finns en tråd där någon tror det är styling...
joel80 skrev:Åkte till Clas Ohlson idag och fyllde på reflexförrådet! Jag har reflexer sen tidigare.. men nu sitter en på varje ficka, plus att jag köpte extra till våran vagn, och en 3:e till dottern.. plus reflexband med kardborrband som man kan sätta runt vad man vill.

4st för 49kr.. Funderar på om jag ska ha extra i bilen för att kunna stanna och slänga ut på folk som går utan! :D
http://www.clasohlson.com/se/Reflex-Asaklitt/34-9144

Här är reflexbanden med kardborre:
http://www.clasohlson.com/se/Reflexband ... ck/34-9079
Det där hade varit förvånande för många! Du kan säkert gå in till ditt försäkringsbolag och berätta om din idé så kan du säkert få ett gäng reflexer... Har för mig jag läste om någon som gjorde det.

På min jobbejacka (reklam :P ) så fanns det inga reflexer, trodde jag... På bilden nedan ser man dom iom blixten, det var svarta insydda band på armarna. Uppenbarligen går det att få till snygga reflexer som inte syns, men de som gör jackor bryr sig inte. Jag skulle helst vilja att dom satt fast på jackan..
Bild
Användarvisningsbild
av joel80
Håller med! Att göra t.ex barnkläder utan insydda reflexer borde räknas som minst tjänstefel! :)

Olofp: Mattish har redan svarat och har helt rätt. :) Det finns dock speciella leds som kan användas som ljussättning i t.ex tv-produktion. Men då måste man se till att man får just sånna.. har haft problem i jobb där kunden ljussatt själv med billiga led, så kommer man dit o ska filma och allt bara flimrar.
Nu jävlar.. en ny olycka.. Det small i filen bredvid mig idag på väg in till Stockholm!

[youtube]DnFzPRVp5j4[/youtube]

Typiskt fall av "dålig fokus" i trafiken! Undrar om det var GPSen, mobilen eller stereon som var högre prioriterad än trafiken runtomkring.

Han hade för övrigt klarat sig med Volvos autobroms! :)
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 356

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]

Hej! Denna V70N från 2000 har ett knepigt fe[…]

Brandsläckare i V90?

Hej. Tittar också på att sätta en[…]

SRS - FELKOD ecm-720a