...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av thalas
Detta har säkert skrivits i tråden:
1. Folk som ligger i vänsterfilen i onödan, tex för att de ser en lastbil två kilometer längre fram eller för att de kör en tysk bil som inte fungerar så bra i högerfilen.
2. Folk som kör om på motorvägen i 111 Km/h när fordonet i högerfilen ligger i 109 Km/h.
3. Folk som inte använder sin blinkers när det är uppenbart att det hade hjälpt medtrafikanterna.
Folk som inte bländar av i tid. Nuförtiden lär de sig fort med 3st Hella-ljus i fronten förvisso...
Eller när de drar igång helljuset precis innan man passerar varann så att jag blir bländad mitt i natten och inte ser ett skit på några sekunder. Det är säkerthetstänk, det.

Jag vet att en del har fått för sig att man ska sätta igång helljusen strax före mötet, men det är ju för tusan sunt förnuft att så länge du ser den andra bilens strålkastare, så ser han dina. Och då kommer han bli bländad om du sätter igång helljusen. Men nej, så tänker vi inte.

Mången gång har jag varit på vippen att tvärnita, vända och lägga mig i röven på den idioten med helljuset upptryckt i backspeglarna på honom (henne), men det hade nog inte hjälpt. Så jag låter bli och knyter näven i fickan som en duktig svensk. Gud vad vi är lama. =(
Sista som hände mig var när ja skulle till västerås och ligger på E18 utanför hallstahammar
där det är enkelfiligt.

Kommer en jäkla SUV och pressar mig i arslet fast jag håller 100km/t som högst tillåtna,
ser i backspegeln hur denna man viftar med armarna som en galning att jag skall köra snabbare.

Jag nitar till lite så han ska öka avståndet och det funkade i 2 minuter sedan var han i arslet
på mig igen.

Blir så arg på sådana människor.
teddysoft skrev:Sista som hände mig var när ja skulle till västerås och ligger på E18 utanför hallstahammar
där det är enkelfiligt.

Kommer en jäkla SUV och pressar mig i arslet fast jag håller 100km/t som högst tillåtna,
ser i backspegeln hur denna man viftar med armarna som en galning att jag skall köra snabbare.

Jag nitar till lite så han ska öka avståndet och det funkade i 2 minuter sedan var han i arslet
på mig igen.

Blir så arg på sådana människor.
Du kanske skulle stannat mitt på vägen och sedan gått ut och frågat vad han ville? Det är nog mest psykfall som gör det, så SUV-föraren hade kanske blivit rädd. Bäst att låta bli sånt.
av I.H.P
llesrof skrev:Du kanske skulle stannat mitt på vägen och sedan gått ut och frågat vad han ville?...
...och fått reda på att han höll på att köra sin svårt sjuka släkting/granne/kollega till sjukhus.
Lek inte privatpoliser!
//Björn
I.H.P skrev:
llesrof skrev:Du kanske skulle stannat mitt på vägen och sedan gått ut och frågat vad han ville?...
...och fått reda på att han höll på att köra sin svårt sjuka släkting/granne/kollega till sjukhus.
Lek inte privatpoliser!
//Björn
Isåfall får han ju signalera med typ varningsblinkers och tuta för att markera att något är fel, och att han har en anledning till att köra som ett rövhuvud. Dessutom bör man i en sådan situation ringa 112 för att göra dem uppmärksamma på att man har ett akutfall i privatbil och begär hjälp med att röja vägen och/eller eskort av polis. Sådan info kan dessutom skickas vidare till trafikinfo på lokalradion så att folk vet att nåt är på gång.

Så verkar inte fallet här ha varit, utan det var helt enkelt en skitstövel i en alldeles för stor och dyr bil.
Shudnawz skrev:
I.H.P skrev: ...och fått reda på att han höll på att köra sin svårt sjuka släkting/granne/kollega till sjukhus.
Lek inte privatpoliser!
//Björn
Isåfall får han ju signalera med typ varningsblinkers och tuta för att markera att något är fel, och att han har en anledning till att köra som ett rövhuvud. Dessutom bör man i en sådan situation ringa 112 för att göra dem uppmärksamma på att man har ett akutfall i privatbil och begär hjälp med att röja vägen och/eller eskort av polis. Sådan info kan dessutom skickas vidare till trafikinfo på lokalradion så att folk vet att nåt är på gång.

Så verkar inte fallet här ha varit, utan det var helt enkelt en skitstövel i en alldeles för stor och dyr bil.
Precis. Jag är trött på alla dessa argument om förmodade akuttransporter... Vid akuttransporter lever man rövare med signaler och ljus och ligger inte och sniffar i baken.
Användarvisningsbild
av White
I.H.P skrev:
Lek inte privatpoliser!
//Björn
Då ska inte han i SUVen leka privatambulans! :wink:

Nä men, sådant vet man ju faktiskt inte...
Men i ärlighetens namn måste det vara mååååånga som transporterar sjuklingar då, med tanke på antaler som ligger och trycker en
i röven på vägarna menar jag.
Senast redigerad av 1 White, redigerad totalt 0 gånger.
av I.H.P
Shudnawz skrev:...Så verkar inte fallet här ha varit, utan det var helt enkelt en skitstövel i en alldeles för stor och dyr bil.
Tror jag oxå men man ska inte leka privatpolis i vilket fall.
//Björn
av I.H.P
White skrev:...Då ska inte han i SUVen leka privatambulans! :wink:
+1
White skrev:...med tanke på antaler som ligger och trycker en i röven på vägarna menar jag.
Hellre givare än tagare :roll: (Sorry, kunde inte låta bli den smashbollen)
//Björn
  • 1
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 552

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]