...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Men det där känns inte alls nerdimmat.. det brukar synas tydligt när det är nerdimmade lampor tycker jag . :)
Lampan du ser är en sådan
Bild

Jag håller dock med om att vissa av Mercedes DRL varianter lyser för starkt. Samma med Volvo S40/V50, helt galet att det får lysa så mycket med den ljusbilden (=överallt)
Fanns det ingen tråd i C30/S40N/V50-delen om att Volvo hade kampanj på sina DRL-lysen, där de ställde ner styrkan en aning efter lite påtryckningar?
Det hoppas jag. Dess DRL är inte rimligt.
Som sagt, om "DRL" lyser tillsammans med halvljus så är det inte längre fråga om regelrätt DRL utan parkeringsljus, eller positionsljus som det tydligen kallas på detta forum. I såna fall är ljusen godkända som sådana också. Det finns även DRL-satser med P-ljusfunktion att köpa om man vill montera på sin äldre bil. Fullt lagligt.

Jag har inte direkt upplevt att DRL-dioder i "p-ljusläge" bländar nämnvärt. Jag kommer spontant att tänka på Ford Mondeo och Mercedes C/E-klass, samt ett gäng Audi och BMW. Värre är det med ägare av äldre bilar som själv monterat en DRL-sats och kopplat fel så dom lyser även med halvljusen. Det kan blända nåt så inihelvete nattetid, ibland värre än fulxenon.
Grovsnus skrev:
mattish skrev:Hur ser det ut på nyare toyota? Finns fortfarande ringen på belysningsspaken som styr dimljusena?
Stämmer, man vrider på ringen och dimljuset bak ligger som läge 2 med fjädrande. :)
Ok, vad bra att dimbakljuset är fjädrande dock.
Skulle varit det på dimljusena fram också för att slippa "ofrivilliga" dimljuskörare :P
mattish skrev:
Grovsnus skrev:
mattish skrev:Hur ser det ut på nyare toyota? Finns fortfarande ringen på belysningsspaken som styr dimljusena?
Stämmer, man vrider på ringen och dimljuset bak ligger som läge 2 med fjädrande. :)
Ok, vad bra att dimbakljuset är fjädrande dock.
Skulle varit det på dimljusena fram också för att slippa "ofrivilliga" dimljuskörare :P
Hehe, exakt.! :)
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 356
ABS lampa lyser 740

Mät fall du har en trasig sensor!

Volvo 740 startar inte

Vad menar du med att "den inte ger ett ljud i[…]