...

Moderator: Moderatorer

av hamre
andreas_lofgren skrev:Rikspolisstyrelsen står som ägare på de bilarna.
Behöver inte vara sant. Polisen använder hyrbilar ibland och bilar som inte står reggade på RPS.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Användarvisningsbild
av olafixar
En bekant till mig blev stoppad efter Bodenvägen av en mörk VW Passat av nyare modell...han fick en sådan här lapp av poliserna :mrgreen:

Bild
Användarvisningsbild
av Guligan
olafixar skrev:En bekant till mig blev stoppad efter Bodenvägen av en mörk VW Passat av nyare modell...
Din bekant borde ha kollat denna tråden... 8)
Användarvisningsbild
av erikn
Jag såg en vit 940 igår som hade stoppat en bil.
Användarvisningsbild
av Funk
erikn skrev:Jag såg en vit 940 igår som hade stoppat en bil.
Wow, det måste vara en polismyndighet med extremt dålig ekonomi som kör med en så gammal bil !

/Thomas
Användarvisningsbild
av vetten
Funk skrev:
Wow, det måste vara en polismyndighet med extremt dålig ekonomi som kör med en så gammal bil !

/Thomas

Det kan ju ha varit en spanbil eftersom dom ibland även kör gamla bilar för att lättare smälta in i miljön.
Användarvisningsbild
av erikn
Den hade blåljus både i grillen och i bakluckefönstret. Det var en 945:a, glömde skriva det. Uniformerade poliser. Däremot såg jag en annan civilare när jag åkte i andra riktningen (var på match med dottern) och de var ungdomligt civilklädda. Men jag kommer inte ihåg vad det var för bil, det var oväder så man var mer koncentrerad på körningen. De hade också stoppat en bil. Tullinge resp Högdalen.
av DDD
Funk skrev:

/Thomas
:) Eller en polismyndighet som är medveten om att alla "kunniga" tror att polisen bara använder nya bilar. :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Min V90 D4 med adblue har på ett år oc[…]

V60 T3 -2011 Turbo laddar inte

Min lösning för framtida ”sök[…]

Vibrationer vid gaspådrag C70

Däcken kanske? Du har inte fel fälgar oc[…]