...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
För lastbil så är det 80 som gäller och det håller jag aldrig för jag förlorar för mycke körtid på det när jag kör långa sträckor och jag vill inte ha nå moralkakor ang det tack!

Sen så är det så att dom flesta bilar visar för mycket på mätarna, oftast när jag ligger bakom PB så ligger dom 5 Km/h under gällande hastighet vilket ganska bra tyder på att PB visar för mycker då lastbilarnas mätare är bättre kalibrerad
av llesrof
Isak... har du snuddat vid tanken på att alla kanske inte har sin GPS-enhet riggad i bilen, om de ens har någon? Alla kanske inte har kollat sin hastighetsmätare mot en GPS. Dessutom är det rätt ointressant för diskussionen eftersom det är en utopi att alla bilar på samma vägavsnitt skall köra i exakt samma hastighet. Du vill förmodligen köra fortare än vad jag vill och jag vill gärna hålla hastighetsgränsen. Om det är 80 som gäller på ett vägavsnitt och hastighetemätaren visar för mycket så går det utmärkt att köra så att hastigheten ligger strax över 80 på mätaren.

Det där med att kalla folk moralkalle visar bara att du tappat greppet om diskussionen och är oförmgen att komma med sakliga motargument. Jag vill inte sänka mig till din låga nivå eftersom du förmodligen slår mig med mångårig erfarenhet av låg nivå.
Användarvisningsbild
av isak
tillräckligt om du läst tid- inlägg!

och verkligheten stämmer inte med dikten i böckerna, vidrörde jag även i tid- inlägg. hur stor % av tunga trafiken håller högre än 85 KM är kanske dig de tunga irriterar sig på som inte håller undan i början på motluten PGA din hastihetsm- 10 mät +10 att vara på säkra sidan och miljön? var har du erfarenhet vad nedväxlingen kostade miljömässigt för SCANIAN som du uppfattade som stor om du tittar i din spegel?

din diskussion för mig osökt in på vad du har för erfarenhet av bilkörning? styr du bilen med ratten eller information du får från ryggen hur bilen reagerar högerfoten MM? det är det som kallas att köra fordonet, med ratten förflyttar du do.

hemläxa!
lastbilars böter för urkopplad reglering, toleranskrav på färdskrivare.
isak
isak skrev: lastbilars böter för urkopplad reglering,
det är även i vanliga bilisters intresse att lastbilars omkörningar inte tar tre mil i ytterfil.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
llesrof skrev:Det där med att kalla folk moralkalle visar bara att du tappat greppet om diskussionen och är oförmgen att komma med sakliga motargument. Jag vill inte sänka mig till din låga nivå eftersom du förmodligen slår mig med mångårig erfarenhet av låg nivå.
Du är ju bra go du, du verkar 0 koll och ingen självkritik överhuvudtaget ..... snacka om att kasta sten i glashus och kritierar andra och sedan tänka som du själv gör och tror att du är felfri.....

Du kritiserar någon för att skriva moralskalle,,,,, det ska komma från någon som vill ta fram en gammal sjuk metod från förr i tiden när man karvade isär hjärnhalvonrna med en kniv upp genom näsan.

Det är alltså din lösning på dagen trafikproblem... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
llesrof skrev: Många håller 90 i alla fall, men det är ju deras problem. Eller, det är det inte eftersom de mer än gärna gör chansartade omkörningar och/eller ligger uppe i röven på dem som vill hålla hastighesgränsen. Personligen anser jag att dessa frifräsare borde lobotomeras.
.
av llesrof
VolvoB20 skrev:
llesrof skrev:Det där med att kalla folk moralkalle visar bara att du tappat greppet om diskussionen och är oförmgen att komma med sakliga motargument. Jag vill inte sänka mig till din låga nivå eftersom du förmodligen slår mig med mångårig erfarenhet av låg nivå.
Du är ju bra go du, du verkar 0 koll och ingen självkritik överhuvudtaget ..... snacka om att kasta sten i glashus och kritierar andra och sedan tänka som du själv gör och tror att du är felfri.....

Du kritiserar någon för att skriva moralskalle,,,,, det ska komma från någon som vill ta fram en gammal sjuk metod från förr i tiden när man karvade isär hjärnhalvonrna med en kniv upp genom näsan.

Det är alltså din lösning på dagen trafikproblem... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
llesrof skrev: Många håller 90 i alla fall, men det är ju deras problem. Eller, det är det inte eftersom de mer än gärna gör chansartade omkörningar och/eller ligger uppe i röven på dem som vill hålla hastighesgränsen. Personligen anser jag att dessa frifräsare borde lobotomeras.
.
Självkritik..? Vad är det? Fick googla på det. Men du kan väl hålla med om att lobotomering av trafikterrorister är lindrigare än nackskott vid vägkanten? För på vägarna har de inget att göra. Jag vill också göra en liten skillnad på att tycka till om en företeelse och ur man kan bemöta den och att överdriva det en smula, och att kalla enskilda personer för saker. Har vi mer att klara ut om detta så gör jag gärna det via PM så att vi slipper spamma tråden med detta :D
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
llesrof skrev:Har vi mer att klara ut om detta så gör jag gärna det via PM så att vi slipper spamma tråden med detta :D

Helt rätt!

/Kalle

PS. Flyttar till Väg & trafikdiskussion.
/Tomas88
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Asså.... jag tycker ju att det är sååå skönt med förbud i olika former...då slipper man ju tänka själv & tryggt känns det oxå :) .
Följer man hastigheterna så har man inget att frukta...så det så.
Jag har aldrig några problem med att följa den hastighet som står på skyltarna.... jag känner mig så stolt...jag är nog den duktigaste i hela Sverige på att följa hastigheter....för övrigt så känns det väldigt bra för självkänslan att kunna pika andra bilister pga deras oförmåga att följa hastighets bestämmelser....

Det är väl ändå ingen som på allvar tror att svenska myndigheter har något annat än trafiksäkerhet som agenda med de olika hastigheter som kommer upp på skyltarna. Jag menar, att hänvisa till att det handlar om att dra in "skatt" till kassa kistan känns ju bara som en konspiratorisk ursäkt från de som inte är lika bra som mig på att följa den hastighet som gäller. Sedan finns det säkert miljö hänsyn med i spelet oxå....ni har väl hört talas om Global warming....det har jag faktiskt hört någonstans...så det så!

Tror faktiskt jag oxå har hört någonstans att svenska myndigheter är bäst i världen.

Tänk bara vad mycket vi bilister får tillbaks av alla de bil relaterade skatter vi betalar !!!
av llesrof
V70BiFuel03... vad är det du vill ha sagt? Även om du är ironisk, vilket jag tror att du är, så förstår jag ändå inte vad du vill ha fram. Jo, möjligen att du vill påskina att de som gärna håller hastigheten och inte har några större problem med det, är självgoda och tycker att de är präktiga. Ja, ungefär så som ligisterna på högstadiet betraktade dem som gjorde sitt bästa i skolan och gav fan i att skolka och nita andra elever. Det är ju nämligen så det brukar vara, de som vet att de gör fel och som inte kan motivera sitt handlande med sakliga argument och rationella skäl, brukar oftast förlöjliga de som sköter sig.
Användarvisningsbild
av isak
V70 bifuel
sist jag hörde var det 7% som kom bilisterna till godo resten gick rakt in i det okända! vad har den här 50 tals vintern kommit från? klimatnissarna ska ju utredas med sina beräkningar.
isak
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Köpråd V60 Recarge

Tack för svaren.

Huven indikerar öppen

Hej! XC70 2014.Huven indikerar öppen trots[…]

Volvo S80 Automat (Oljeläckage) !!