- tor 18 aug 2016, 11:36
#1101949
Det är ju fordonen bakom som drabbas av "gummibandseffekten" när någon svänger in i filen så man får bromsa. Det är egalt om det är en bil eller motorcykel som svänger in. Effekten är detsamma. Svänger det in någon 50 cm framför bilen får man ju bromsa så det blir en lucka igen.
Om motorcykeln ligger kvar bredvid och inte håller på och bryter in i kön fram o tillbaka hela tiden uppstår inte detta.
Det spelar ingen roll om det är en MC eller eller en liten bil som bryter in i kön 50 ggr, effekten är detsamma.
Lövet skrev:Snälla ni, förklara för mig hur en motorcykel som kör igenom en kö kan orsaka kön framför sig?Kö framför sig? Vem har hävdat det ? Det har jag aldrig hört talas om.
Det är ju fordonen bakom som drabbas av "gummibandseffekten" när någon svänger in i filen så man får bromsa. Det är egalt om det är en bil eller motorcykel som svänger in. Effekten är detsamma. Svänger det in någon 50 cm framför bilen får man ju bromsa så det blir en lucka igen.
Om motorcykeln ligger kvar bredvid och inte håller på och bryter in i kön fram o tillbaka hela tiden uppstår inte detta.
Det spelar ingen roll om det är en MC eller eller en liten bil som bryter in i kön 50 ggr, effekten är detsamma.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.