...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Och inte beror det på kö på Valhallavägen heller.
av mikebike
SvenB skrev:Och inte beror det på kö på Valhallavägen heller.
Nej, det är inte speciellt mycket köer på Vahallavägen längre.
av mikebike
Här är en till parkeringsidiot:
Bild
På cykelbanan, alldeles intill en vältrafikerad cykel/gångpassage och "tack vare" den felparkerade bilen är det svårt att se om det kommer någon från vänster.
av llesrof
Fast ibland förstår jag att man ställer bilen på underliga platser. Våra styrande i städerna gör ju vad de kan för att försvåra för bilisterna. Om jag till exempel skall hämta/lämna ett mixerbord eller en synthesizer i musikaffären så skall jag inte bära dessa saker genom halva jävla stan. Har man tur hittar man en ledig 15-minutersparkering i närheten men oftast har man otur. Enda anledningen till att jag trots allt bär sakerna genom halva stan är att jag inte vill få p-böter. Rent moraliskt har jag inga problem med att ställa mig i närmsta rosenrabatt istället.
Användarvisningsbild
av joel80
Skulle vilja säga att de flesta rosenrabatter är bättre än att ställa sig på cykel och gångvägar.. i allafall i de fall där man skymmer sikten så passa att det blir en fara för cyklister och gångtrafikanter.
:)

När vi får självkörande bilar blir det enklare.. då kan man kliva av så åker bilen iväg och parkerar där det finns parkering. ;)
av llesrof
joel80 skrev:Skulle vilja säga att de flesta rosenrabatter är bättre än att ställa sig på cykel och gångvägar.. i allafall i de fall där man skymmer sikten så passa att det blir en fara för cyklister och gångtrafikanter.
:)

När vi får självkörande bilar blir det enklare.. då kan man kliva av så åker bilen iväg och parkerar där det finns parkering. ;)
...och förhoppningsvis får tillbaka sin egen bil när man bloggat färdigt och sörplat i sig sin miljöceftifierade latte på det fräsiga caféet :mrgreen:
Användarvisningsbild
av joel80
Såklart.. du har ju koll på den hela tiden via mobilen, plattan, bärbara datorn, smarta klockan, det inopererade chippet samt videoglasögonen!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Tomgång och vevhusventilation

@Erik Å , Tempmätaren fungerar och t[…]

VOC låter hälsa att det är dags at[…]

Internet I bilen

Ursäkta min ovetskap men är det standar[…]