...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
Jag låg nog lite för nära ändå.. (fast det gick ju sakta..) Saker på filmen ser ut att vara lite längre bort än de är p.g.a vidvinkeln på kameran. Men visst.. jag låg inte bumper to bumper i allalfall.. :)
Istället för att irriterat dig, borde du ha tröstat dig med att titta på förbrukningsstaplarna :D Själv har jag inte den funktionen i min bil, så jag hade kört om ??:-/
Förövrigt är det rätt kul att titta på dina filmer, så jag ser framemot nästa film.
Har kört i 20 år på E20 mellan Göteborg och Lerums kommun. Bra flöden in till Göteborg utan några som helst galenheter att skriva om mer normala händelser som kan ske i trafiken.

För över ett år sedan flyttade vi till Lilla Edet kommun, nu har E45 blivit motorväg den mesta delen vi kör på men här är det rena kriget sedan motorvägen invigdes december 2012. Vägen är skyltad 100, normalt lägger jag farthållaren på 110 km/h. Det är som att flera års frustration nu får sitt utlopp. Ska poängtera att det norr om Älvängen trappas av och blir lugnare tempo.
Det dyker upp bilar så nära bakrutan så man ser inte deras framlyktor när man håller på med en omkörning/ar. Hetsigt och fartfyllt. Ena stunden blir du omkörd av någon som "slickar" hörnen på bilen som omedelbart efter omkörningen saktar ner för att mobilen ringer eller helt utan anledning bara saktar ner. :roll:

Man blir orolig att man snart blir inblandad i en trafikolycka på grund av någon annan. Ska snart beställa kamera till bilen och har hängt med i denna tråden sedan dag 1. Det blir snart en kanal på tuben med bilister från E45:an och andra ställen där vi kommer farandes.

Hänsyn och förståelse är det som ligger mig varmt om hjärtat i trafiken. Att kunna förutse situationer och anpassa sig efter det.

Gott Nytt År i trafiken!
Hm.. mitt inlägg blev visst tomt först..
Mwi skrev:Istället för att irriterat dig, borde du ha tröstat dig med att titta på förbrukningsstaplarna :D Själv har jag inte den funktionen i min bil, så jag hade kört om ??:-/
Förövrigt är det rätt kul att titta på dina filmer, så jag ser framemot nästa film.
I det där läget var det inge roligt för förbrukningen.. det var nedförsbacke och jag kom ikapp segisen i sån fart så det inte räkte med att släppa gasen. Staplarna gråter när jag bromsar i onödan. :)
Sen gick det inte heller att köra om då föraren körde i mitten av vägen där jag skulle kunnat köra om.. sen kom jag för nära krönet och skulle inte se om det kom bilar.. :)

Grovsnus:
Jag ser fram emot en framtida Youtubekanal med incidenter från E45:an! ;)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Denna höst tycker jag det gått inflation i bilar med trasig belysning. Häromdan räknade jag till sju bilar i backspegeln då jag puttrade omkring på tvåfiligt inne i stan. Fem av dem hade trasig halvljuslampa. Många kör omkring på parkeringsljus också. Före jul när jag armbågade mig genom vägarbetet norr om stan hade jag en Golf bakom mig som körde på helljus. Det bländade i alla mina speglar, jag såg inte ett skit. Duttade på bromsen ett par gånger, han begrep och släckte. Allting. Han hade tydligen bara helljuset kvar.

Häromdan mötte jag också en bil utan belysning. Jag hade nyss gått ut över mittlinjen (tvåfilig 80-väg med trottoar) eftersom jag inte ville skvätta ner ett gäng fotgängare, när den kom emot. Det var skymning, grått, blött och skitigt som det är den här årstiden. Bilen var mörkgrå och skitig den med. Jag såg den i tid, men mycket senare än om han hade haft sina förbannade halvljus på. Givetvis var det en gammal Mercedes, premiummärket utan halvljusautomatik.

Hur svårt kan det vara?
Då är det dags för några klipp igen!

Jag har inte rört mig så mycket under julhelgen, så jag har inte fångat så mycket... men några saker som irriterade mig sen senast kommer här.
Funderar på att vara dryg som satan och skicka taxinummer till deras kundtjänst eller nån chef på de taxis som är med i det långa klippet.. fråga om det är meningen att dom ska representera bolaget genom att göra så.

[youtube]cjjp1oAl33E[/youtube]
Folk som inte hittar blinkersen tycker jag om att bråka lite extra med. Spelar ingen roll hur tydligt det är att de ska svänga, det är ändå bara ett antagande från min sida.

BMWn var lite väl slö tycker jag, även om personen inte såg dig på håll så kan man ju rappa på när man ser att någon närmar sig. BMW brukar ju ha så jävla bråttom annars menar jag. :lol:
Det blev en till film rätt så snabbt.. Ett klipp jag missade från i veckan och sen ett helt gäng klipp från idag då en kort resa till köpcentret genererade ett helt gäng filmer. Helgförare och snö i en härlig blandning.. :)

[youtube]dVTHbx9NQzU[/youtube]
Du "drabbades" inte av någon utan bakljus i alla fall. Alltid något att glädjas över. :D
Användarvisningsbild
av joel80
Blev bländad av ett helt gäng dimljus både i torsdags på resa från Stockholm och en idag också. Att det ska vara så jävla svårt att fatta att det bländar mer med 4 lampor än 2.. och vissa av dom jävla dimljusen pekar ju uppåt i en vinkel värre än helljus!
  • 1
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 356
Varför V90 och inte XC90?

Snavade över den här gamla tråden […]

Volvo V50, elfel m.m.

Airbag-felkoder har en tendens att bita sig fast t[…]

Polestar 5