...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Tallen skrev:Idioter som sms:ar, pratar i telefon, sminkar sig m.m som gör det svårt för folk som inte har koll på var dom har bilen...dom vet inte vilken fart dom håller, vilket gör att dom flesta börjar sakta in när dom sms:ar eller pratar i telefonen.. och när dom är klara gasar dom på som fan igen, glömmer sinna helljus på, kastar sig ut i trafiken fast det inte igentligen finns plats för det eller tror att dom ska hinna ut från utfart när man är alldeles för nära igentligen. Folk som promt ska försöka köra om när det går från 2 till 1 fil i sammanslagningen eller strax efter... Folk som inte begriper sig på att i bland måste ha lite plats för att komma fram med lastbil och släp...

OCH JA folk som inte kan använda blinkers, hur svårt kan det va att visa vart man ska??... Är det någon jävla options på nyare bilar eller?? = kostar den skitdyrt då eller alla mina bilar har det i alla fall funnits blinkers på - som fungerat utan problem

Dessa är dom mest irriterande sakerna fram och särkilt när man kör lastbil som jag.. helljusen brukar folk komma på fort när dom möter en.. har man x antal x-traljus på lastbilen varav 2 är riktade med flit mot mötande bilars sida/höjd så!
Ptja.. där fick du väl med det mesta :D
DDD skrev:Då börjar vi!

Jag tycker att det är väldigt irriterande att bli blockerad när jag ligger i vänster körfält för omköring och fordon i höger körfält svänger ut framför mig.

Kom ihåg att det är förbjudet att ligga och blocka fordon som vill köra om. OCH NEJ! Det spelar ingen roll om du, som svängt vänster och vill hindra omkörade, inte vill köra te.x fortare än 110 km/h. Bort från omkörningsfilen om du inte kan använda gasfoten!!!!! :)

MVH

Vill jag ligga i mina lagliga 110/120 så får jag göra det såmycket jag vill. Att du ska köra förfort är dina problem.
detta retar mig något enormt...
då en lastbil försöker och försöker komma om men som sedan måste släppa av å gå in bakom igen... :evil:
Dock så vet jag att d görs så för att slippa hålla på å växla å ha sig men va fan , d e irriterande moment i trafiken.
Bild
av Willis
Sunschreem skrev:
DDD skrev:Då börjar vi!

Jag tycker att det är väldigt irriterande att bli blockerad när jag ligger i vänster körfält för omköring och fordon i höger körfält svänger ut framför mig.

Kom ihåg att det är förbjudet att ligga och blocka fordon som vill köra om. OCH NEJ! Det spelar ingen roll om du, som svängt vänster och vill hindra omkörade, inte vill köra te.x fortare än 110 km/h. Bort från omkörningsfilen om du inte kan använda gasfoten!!!!! :)

MVH

Vill jag ligga i mina lagliga 110/120 så får jag göra det såmycket jag vill. Att du ska köra förfort är dina problem.
Visst får du göra det... men håll dig i högerfilen. 500:- böter (om jag minns rätt siffror) om man blockerar t.ex. Vänsterfilen är lagd för att vara omkörningsfilen!
Jag irriterar mig på att när det i stan är två-filigt före en korsning som sedan går ihop till en fil efter korsningen, så tenderar folk att före korsningen bara fylla upp den ena filen. Detta för att slippa gå ihop med blixtlåsprincipen. Att man inte utnyttjar båda filerna skapar en massa trafikstockning längre bak.
Klart irriterande :twisted:
  • 1
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 552

@Affan33 , Prydligt :) Men ja, det kan väl i[…]

Av ren nyfikenhet (alltså inget aggressivt[…]

Åtdragning vattenpump B230E

12Nm var det jag drog, provade 14Nm men våga[…]