...

Moderator: Moderatorer

Micce1980 skrev:Grannen har en Seat av någon nyare modell. Lyset var på den sent igår kväll så skickade ett meddelande till honom att lyset stod på om han ville så kunde han ju gå ut och släcka det. I morse stod det fortfarande på så ringde på hos han och han hade bara missat meddelandet. Han den gamle herren var ändå på väg ut och såg lite undrande ut så vi tittade och diskuterade lite kort de olika lägena när han satt sig i bilen och när han skulle ut höll han på att ändra knappen med knät igen, det var så det hänt när han går ut så sitter reglaget precis så han missar men det var nära att han nuddade det igen till "parkeringsljus" ;-)
Om man råkar peta till blinkersspaken när man går ut så blir det parkeringsljus på den modellen ja
@Lövet, Det med, spännande. Här var det ljusvredet som stod på "p-ljus" i alla fall och det han höll på att träffa in. Men hur som, den verkade ha frist batteri och led lampor så den hade klarat sig bra i natt :)
Micce1980 skrev:@Lövet, Det med, spännande. Här var det ljusvredet som stod på "p-ljus" i alla fall och det han höll på att träffa in. Men hur som, den verkade ha frist batteri och led lampor så den hade klarat sig bra i natt :)
Många tyska bilar är byggda så att om man lämnar blinkerssparken åt något håll så går parkeringsljuset igång. Tror det är nån gammal lokal regel som lever kvar. (Seat=VW=Tysk)
Lövet skrev:
Micce1980 skrev:@Lövet, Det med, spännande. Här var det ljusvredet som stod på "p-ljus" i alla fall och det han höll på att träffa in. Men hur som, den verkade ha frist batteri och led lampor så den hade klarat sig bra i natt :)
Många tyska bilar är byggda så att om man lämnar blinkerssparken åt något håll så går parkeringsljuset igång. Tror det är nån gammal lokal regel som lever kvar. (Seat=VW=Tysk)
Jag tror även Volvo gör så numera. :-o
Det är ju för typ "nödbelysning" om man tvingas lämna bilen vid vägkanten en längre stund. Man kan då välja att ha antingen höger eller vänster p-ljus igång och får då typ dubbelt så lång tid det lyser mot om man har allt p-ljus på.
Inte jag, men säkert många andra som åker elbil... Eller har jag fel?
20220212_154859_copy_2016x1512.jpg
20220212_154859_copy_2016x1512.jpg (811.17 KiB) Visad 969 gånger
Användarvisningsbild
av joel80
Det är inte en hybrid? De får ju stå och ladda också... :)
Användarvisningsbild
av Funk
Jag tror att laddluckan på dessa i hybridutförande är på vänster framskärm, vilket hade gjort det tydligt om den varit inkopplad, så detta är nog en idiotparkering...

/Thomas
joel80 skrev: lör 19 feb 2022, 01:31 Det är inte en hybrid? De får ju stå och ladda också... :)
Nej den har en vanlig 2,5lites 5-cyl bensinmotor på 400 hk, helt utan laddluckor :-)
Som Thomas säger så sitter laddluckan på samma ställe som hos Volvo.
Denna har ett frånpris som är 200' mer än en vanlig TFSIe Sportback.
Jallemet skrev:Elbilsägarna retar gallfeber på varandra också när dom låter bilen stå kvar efter laddning.
Det tvivlar jag inte på, då gäller bara att de kan se att bilen har laddat klart.
  • 1
  • 527
  • 528
  • 529
  • 530
  • 531
  • 552

@theodorkalin , kan du dela länken till var […]

Volvo on call och GSM

Ja

Kolla om den startar med startgas, breakclener ell[…]

Om man lyssnar till de som är lite mer insatt[…]