...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av emwtur
angående handikapp parkeringar ;
Man kan ju alltid fråga
" är det mentalt ?"
vaddå ?
" handikappet ! "

skyltarna borde för övrigt kompletteras med text "Slöhet räknas inte som ett handikapp"
av *pettson*
Nej det är nog inte genomförbart. Att säga åt människor oavsett vad det månne vara. Som inte är i linje med vad den tilltalade tänker.
Är uppenbarligen att, om inte kränka folk i dagens samhälle så iallfall vara på gränsen till det.
Att inte hålla med oavsett om vad, är på gränsen till vad folkmun kallar kränkning. Att kräva en motprestation är också på gränsen att kränka. Att ta kräva eget ansvar är ett enormt gränslinjetramp också. Så fanken vet vart vi är på väg. :-)-)
Om du kallar en intelligent person för dum så inser han medlidsamt att den som kallar honom dum själv är dum och måste behandlas med lite överseende.

Om du däremot kallar en dum person för dum så känner sig den personen omedelbart grovt förolämpad.

Att påpeka här är att dumhet inte alltid behöver vara något kroniskt utan ibland orsakat av starka drycker eller andra toxiner.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av SvenB
emwtur skrev:angående handikapp parkeringar ;
Man kan ju alltid fråga
" är det mentalt ?"
vaddå ?
" handikappet ! "

skyltarna borde för övrigt kompletteras med text "Slöhet räknas inte som ett handikapp"
Det finns redan, se mitt inlägg tidigare i tråden.
Här i Finland finn ett väl utbyggt busstrafik nät som både tar både paket och pasagerare, dessa är kaske pressade av en stram tidtabell. Dessa håller alltid maxi hastighetsbegränsningarna, problemet kommer när någon vill köra lite saktare än dessa maxi begränsningar. Har sett att De lägger sig alldeles bakom framförvarande och alldeles för nära, Jag har sett själv när detta kan ställa till med något när den framförvarande föraren blir nervös!
Det ända som är irreterande är att det inte finns uppkörning med jämna mellanrum efter att man fått sitt körkort första gången. Det skulle med fördel kunna inträffa lite oftare ju äldre man blir. Detta har jag bland annat diskuterat med Trafikverket, Polisen och pressen.
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Micce1980 skrev:Det ända som är irreterande är att det inte finns uppkörning med jämna mellanrum efter att man fått sitt körkort första gången. Det skulle med fördel kunna inträffa lite oftare ju äldre man blir. Detta har jag bald annat diskuterat med Trafikverket, Polisen och pressen.
För personer under 25 och över 65 kanske.
av Lazy
Idag körde jag 90 på 2filig 90 väg och blev omkörd av saltbilen!!!!!!! det smattrade som att jag blev beskjuten av en K-pist.

Jag blev "ganska irriterad" kan man säga.
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 552

https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]

Vilken bränslebox passar?

984 är väl en nyare 940 om jag inte minn[…]

Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]