- ons 23 nov 2011, 23:50
Som jag alltid sagt. Det är en enorm skillnad att ÅKA BIL och att KÖRA BIL. Kör gör den intresserade, dom andra åker.
Moderator: Moderatorer
*pettson* skrev:Idag under dagen var jag tvungen att inhämta käk någonstans. Väl där när jag ska åka ut från parkeringen kommer en bil med tre ungdomar i. Dom har duktig fart in, bara att vänta alltså. Av utseendet att döma mellan 18-20år. Vad som förvisso inte drabbade mej personligen på nåt sätt, men som ändå förvånar/ irriterar mej på nåt sätt trots allt, är det totala oförståendet dom hade, för det kan inte varit längesen lappen kom med brevbäraren. Dom körde rakt in och ställde sej i handikapprutan trots ett antal lediga rutor både precis brevid och lite längre bort. Kom väl på sej själva och bilföraren slängde nonchalant in bilen i en annan ruta på parkeringen med ett illvarv. Frågan är om det blev så jättemycket bättre? Notera att det alltså är tre personer i bilen och hur många rätt blev det?Förstår ingenting, av din beskrivning att döma så platsar dom ju helt klart in på handikapp-rutan! :D
Apropå så är handikapprutan den till vänster om bilen..
![]()
2444ever skrev:Finns saker som gör mig irriterad i trafiken, men blir bara på dåligt humör om jag skall dra det nu, men förr eller senare skriver jag väl av mig här.Det är ju lysande. Även små brott skall bestraffas. All heder till dessa poliser. Det är ju lagom irriterande för en handikappad att inte kunna parkera på avsedd plats bara för att några amatörer skulle vara lite fräcka och ta dessa platser.
MEN en sak på temat som *pettson* införde, för ett tag sen när jag sladdade in till McDonalds såg jag några polisbilar och poliser, stort pådrag tänkte jag. När jag gick förbi frågade jag vad det gällde, då sa dom att dom lappade de som stod (felaktigt) på handikapp-platser. Jag gav tummen upp och var glad i flera veckor. Ursäkta om det är lite OT om man blir glad i trafiken.
Variosboy skrev:Där håller jag inte med dig riktigt, eller som det står på en tilläggsskylt vid handikapprutan i centralorten: "Lathet är inget handikapp". Men i och för sig, dumhet kanske är det. :roll:
Förstår ingenting, av din beskrivning att döma så platsar dom ju helt klart in på handikapp-rutan! :D
KKR skrev:Bor du i Flen..?Variosboy skrev:Där håller jag inte med dig riktigt, eller som det står på en tilläggsskylt vid handikapprutan i centralorten: "Lathet är inget handikapp". Men i och för sig, dumhet kanske är det. :roll:
Förstår ingenting, av din beskrivning att döma så platsar dom ju helt klart in på handikapp-rutan! :D
https://www.youtube.com/watch?v=HVMqc05XYHs Liten […]
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=15&[…]
Jag gjorde nyligen en dagsresa på 140 mil me[…]