...

Moderator: Moderatorer

av Marbas
JimmyG länkar ju in "Fortkörning framför ambulans" ämnet i denna tråden, därav OT diskussionen. Vet egentligen inte varför TS länkar dit då det är två helt olika historier som berörs, kanske för att det enda gemensamma är misstro mot poliser.

Jag förstår att JimmyG är förtvivlad, själv hade jag varit helt knäckt och gjort allt i min väg för att få tillbaka körkortet och förtroendet hos min arbetsgivare. Förstår också hans misstro mot polisväsendet, men tycker det är farligt att generalisera som gjorts.

Jag har själv en nära vän som behandlats illa av polis och rättsväsendet (misshandelsfråga), och mitt förtroende har också fått sig en törn. Dock har jag inte uppfattningen att alla poliser är dioter eller att alla tingsrätter är korkade pga detta. Varje historia får bedömas efter den fakta man har.
Användarvisningsbild
av Dalmans
ambulansincidenten länkades väl in på grund av att någon tyckte att han skulle gå till pressen med detta, för att få en liknande effekt som i det andra fallet. nåja, nuff said!

Helt klart en otrolig historia, jag skulle vara så jälva less på detta. Väntar med spänning och jag antar faktiskt att det kommer lösa sig hyggligt, det måste det göra.
Marbas skrev:JimmyG länkar ju in "Fortkörning framför ambulans" ämnet i denna tråden, därav OT diskussionen. Vet egentligen inte varför TS länkar dit då det är två helt olika historier som berörs, kanske för att det enda gemensamma är misstro mot poliser.

Jag förstår att JimmyG är förtvivlad, själv hade jag varit helt knäckt och gjort allt i min väg för att få tillbaka körkortet och förtroendet hos min arbetsgivare. Förstår också hans misstro mot polisväsendet, men tycker det är farligt att generalisera som gjorts.

Jag har själv en nära vän som behandlats illa av polis och rättsväsendet (misshandelsfråga), och mitt förtroende har också fått sig en törn. Dock har jag inte uppfattningen att alla poliser är dioter eller att alla tingsrätter är korkade pga detta. Varje historia får bedömas efter den fakta man har.

Han länkar till sidan för att det är samma polis det gäller!!!
Alltså det är samma MC-polis som stoppade han som flyttade sig för ambulansen som stoppade TS!
Marbas skrev:Håller med Linqid. Johnny är nog inte så oskyldig som han vill verka. När man läser olika artiklar om händelsen (från olika tidningar) så får jag en sammanhållande känsla av att polisen inte har handlat fel. Visst, man ska göra allt man kan för att släppa förbi blåljusbilar, men att ha dessa som ursäkter för att köra fort tycker jag är lite över gränsen. Ska bli intressant att se vad tingsrätten dömer.

Att man dessutom lägger ut namn på polisen som man gjort i Facebookgruppen tycker jag är helt absurt. Rent sagt för jävligt. Vi motverkar mobbning i skolorna, men i vuxenvärlden? Låt rättvisan ha sin gång istället för en folkmobb.

Rättar dig en gång till, Jonny har tillomed fått ambulansföraren som vittne för det inträffade och Jonnys historia är helt korrekt!
Admin: Förlåt för OT!
Användarvisningsbild
av Guligan
Noiseprojekt skrev:
Alltså det är samma MC-polis som stoppade han som flyttade sig för ambulansen som stoppade TS!
Stämmer det?? I såfall lär ju kvällspressen vara intresserade...
Guligan skrev:
Noiseprojekt skrev:
Stämmer det?? I såfall lär ju kvällspressen vara intresserade...
Ja det är helt rätt, det är samma person!
Och det kommer gå upp i kvällpressen, vi inväntar bara TS som verkar lura på ett Ess i rockärmen..
Noiseprojekt skrev:Skulle ambulansföraren gå in som vittne om det faktiskt var så att Jonny bara körde för fort?
Ja? Om ambulansföraren var där samtidigt, och såg något? Då är det väl schysst att ställa upp som vittne, för rättssäkerhetens skull... Oavsett vem som har rätt eller fel. Är man dessutom ambulansförare så är väl frågan om det inte vore tjänstefel att vägra...

Det säger mig absolut ingenting om sanningshalten i Jonnys eller polismannens historia.
av llesrof
Exakt vad har ambulansföraren skrivit i sitt "intyg"? Det är ju inte säkert att han/hon haft full koll på situationen och bara skrivit att de uppskattar att folk gasar på för att ge fri väg. Om det nu stämmer att Johnny legat en halv kilometer framför dem så tvivlar jag på att de ens reflekterat över honom.

Att det skulle vara samma polis som satt dit trådskaparen låter intressant.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Kan slå ett slag för Isudar och tr&arin[…]

Har en Hybrid T5. Uttagen 2020 juli. Nu (bara va[…]

Dragkontakt *Uppdaterad*

Vissa saker är det problem med om prylarna &a[…]

Använder Milenco Aero till XC40. Tror att det[…]