- lör 29 aug 2015, 22:43
Om man vänder på frågeställningen, kan du själv komma på en enda fördel (förutom tidsvinst vilket är stressrelaterat) som bara inträffar om alla kör med maximalt tillåten hastighet?
På tal om egoism så är det någon här som anser att "alla måste åka lika fort som jag gör för det passar mig bäst och vill dom inte det ska de stanna hemma så att jag får ha vägen för mig själv".
llesrof skrev: för sista gången, går det inte sätta likamedtecken mellan att hålla hastighetsgränsen och att stressa.Nej absolut inte för när man åker 70 på en 90 väg håller man hastighetsgränsen och är sannolikt inte stressad. Så var det förmodligen inte du menade utan troligen anser du att hålla hastighetsgränsen är samma sak som att åka med maximal tillåten hastighet. Inte heller då är man per automatik stressad men om man som du retar sig så kopiöst på att alla andra inte åker med maximalt tillåten hastighet är enda rimliga orsaken stress.
Om man vänder på frågeställningen, kan du själv komma på en enda fördel (förutom tidsvinst vilket är stressrelaterat) som bara inträffar om alla kör med maximalt tillåten hastighet?
På tal om egoism så är det någon här som anser att "alla måste åka lika fort som jag gör för det passar mig bäst och vill dom inte det ska de stanna hemma så att jag får ha vägen för mig själv".