- mån 07 jul 2014, 11:07
ER skrev:Helt fel, tvärs om ska du göra, när bilen bakom ligger riktigt nära så rycker du stenhårt i handbromsen samtidigt som du växlar ned och motorbromsar maximalt. Det gör att din bil tvärbromsar mycket hårt utan att bromsljusen tänds, det ger den som kör nära en tankeställare, så ska de uppfostras om de kör för nära.Nybbe_gefle skrev:Som förare av en BMW så förväntar man sej att vanliga svensson flyttar på sej så att JAG får nyttja min tyska premiumvagn och det svenska vägnätet på det sätt JAG behagar!! Annars visar vi vårt missnöje tydligt! Max 2 meter bakom och febrilt blinkande helljus!I dessa lägen med rumpsniffare så låter man i vänsterfoten glida upp på bromspedalen och lätt ansätta den så bromsljusena tänds fast bilen fortsätter framåt i samma hastighet som tidigare utan att bromsen tar, ev. högerfoten på gasen då farthållaren släpper. Efter detta så sniffar han inte mera, han skiter antagligen först på sig i tron att man bromsar och han kommer få kyssa röv vilket svider. Han håller sen behörigt avstånd och om han /hon är begåvad med hjärna tar det lite lugnare utan att tränga sig fram, kör sen om vid lämpligt tillfälle utan att förlora tid.
(skrivet med en STOR dos ironi och självdistans) Även om man själv är den som ibland tycker att framförvarande ligger lite väl nära!!![]()
//David
Funkar lika bra på allt tyskt som svenskt.
Nästa gång är det en lastbil som han rumpsniffar och tröttnar den på otyget så stämplar den bromsen så det verkligen blir en rövkyss modell fetare.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.