...

Moderator: Moderatorer

Brainy skrev:1) Hur tänkte han där? :)

2) Satsade du på att väcka hela området? :wink:

1. Gissar på "Störst först". :)

2. Måste jag vara vaken så.... eh.. Klockan var ju faktiskt nästan 7. :)
Nu har jag ändrat placering på kameran bakåt.. lite justeringar bara så att skärpan hamnar lite bättre, sen funkar det nog som just en bakåtkamera.

[youtube]RGKYaQi9K0Y[/youtube]

3 st nya klipp. Reaktioner? :)
Senast redigerad av 1 joel80, redigerad totalt 0 gånger.
Jag har ju mörktonad bakruta!! :-O)
Det var rätt starkt ändå.. även bländande i sidospeglarna.
1: Usch, hemskt ställe att få strul på bilen (lastbilen).
2: Varför kör hen inte?!
3: Jag upplever fler och fler med feljusterade lyktor, ibland är det svårt att avgöra om personen har helljuset på eller bara felaktigt inställning. Tycker dock att det blivit mer och mer påtagligt nu efter att bilen är 25mm lägre men det kanske bara är inbillning.
1. Ja, han stod faktiskt inte helt stilla utan körde väldigt sakta framåt.. med tanke på hur långt han tagit sig med stillastående däck funderar jag på hur långt han skulle komma innan det small.. Ett lastbilsdäck som smäller kan nog vara rätt jobbigt att köra bredvid!

2. Ingen aning.. jag stod där jag stod i ca 30 sek då jag släppte av sambon när den där bilen kom och körde förvirrat och sen stannade framför bilen som ville svänga vänster.
(ja, jag stannade för nära korsningen, men det är inne på smågatorna i Gävle och inte speciellt hårt trafikerat..) :)

3. Då "vanligt inställda" bilar har ett fall på halvljusen med 0,5-1cm per meter borde du inte märka så stor skillnad på dina 25mm.. :)
Däremot har det blivit vinter och mörkt så man blir ju bländad oftare än för några månader sen. ;)
Har skaffat mig en liten kamera. Funkar faktiskt ganska bra, om den bara kunde låta bli att fokusera på mina mikrostenskott på framrutan. Det är en "Actionkamera" från Jula, säljs just nu för 400 kr. Köpte den framför allt för att kunna ha på hojen, får se om det blir något test innan vintern. Kör fortfarande, men det börjar bli kallt när man åker på motorvägen.

Bild

[youtube]3W5tI9G7GLs[/youtube]

Just nu har jag stoppat i ett gammalt 4 GB minneskort jag hade liggande, det räcker en knapp timme. Ska nog köpa mig ett 16 GB minneskort, då räcker det i drygt 3,5 timmar.

Ingen strömmatning eller så, kör bara på batteri. Laddas via USB-sladd.
Kvalitén ser ju godkänd ut för det priset.. men nackdelen är väl att en sån kamera inte loopar inspelningarna.. så att när kortet är fullt måste du själv rensa det för att fortsätta spela in. :)

Själv är jag i Ukraina på jobb nu och det blir lite dåligt med filmandet.. även om trafiken här är rätt sjuk. Vågar inte slänga upp en dashcam i fönstret när jag åker taxi eller buss. :D
Får se om jag lyckas få nått på film med mobilkameran som ett liten bonusinlägg.. hehe..
Ja, när man är i sådana länder så känns det som att vi har det ganska bra på vägarna trots allt.
Var på semester i Afrika (Tanzania/Zanzibar) och jag har nog aldrig varit så konstant rädd under färd i hela mitt liv. :lol:
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 356
D4 vs T4

Jag har en v70 d4 2013 som jag är nöjd m[…]

Har haft volvon sen 2014 , hade gått 10000mi[…]

Volvo 760 elhissar

Hej, har en Volvo 760 1988 som elhissarna bak inte[…]