...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
*pettson* skrev: massa text
Jadu *Pettson*, jag kommer att tänka på denna lilla filmsnutt

Dagens iaktagelser är en ung dam som pratandes i mobilen och förmodligen rotade i en väska som kom på fel sida vägen.
Gick väldigt väldigt sakta men jag var bra sugen på att köra in i henne med min skrothög bara för att se hur hon skulle reagera.
Valde tutan istället och hon tittade upp och bromsade samt "hytte med handen"....
Kör föräldrarna till bekanta ikväll och åker på en förortsgata där det inte går att mötas bitvis pga parkering på ena sidan.
Har passerat säkert 50 parkerade bilar och har två kvar när jag får möte som kör fram och blockerar mig.
Tänkte hon backa? Nä, såklart inte. Men hade hon bara duttat på bromsen så hade jag hunnit förbi.
Nu slutade det med att jag tog av mig bältet och var påväg för att snacka med henne och då backade hon de där 10 metrarna.

Jag kör inte perfekt men jag försöker, och när jag hamnar i en situation så försöker jag på smidigaste sätt att reda upp den.
Stockholmstrafiken är knappast förlåtande...
Jag hade en jobbarkompis som blev föbannad på bakomvarande som låg enligt Honom alldeles för nära, platsen var esingeleden, tidsmässigt 25 år sedan.
Någon låg alltså helt nära Min kompis som närmade sig stället där Han skulle köra av mot höger, utan blinkers en snabb broms samtidigt snabb sväng till höger. Han kollade i backspegeln och såg ett par bilar i kedjekrock.
Om Jag tror att det är sant, kanske. Om Jag tycker att det var bra jobbat, svar nej
Tydligen irriterad
*pettson* skrev:
Spoiler »
Passerar nästa ekipage, ber flickvännen kika: Jodå fötterna på instrumentbrädan, dessutom en kopp kaffe i ena handen och en cigg i mungipan.
Spoiler »
Typiskt rökare - hänsynslösa och ointelligenta.
*pettson* skrev::shock: WTF!... Den som filmar skulle istället vridit nacken av pellejönsen för hans nonchalans.
...och han är inte helt oväntat, ja just det... rökare :mrgreen:
Här går det undan, detta var ett reply på Pettsons inlägg...

Skulle ju misstänka att filmaren tyckte det var lika "häftigt" som idioten bakom ratten, eller bakom och bakom...

Det förekommer ju faktiskt dödsolyckor med lastbilar som plöjer in i bilkö, det är ju lätt att tro att det ligger t.ex smsande bakom tragedierna.
Användarvisningsbild
av Hilmer
llesrof skrev:
*pettson* skrev: Jodå fötterna på instrumentbrädan, dessutom en kopp kaffe i ena handen och en cigg i mungipan.
Man kan ju i så fall lika gärna säga typiskt kaffedrickare, för det är ju knappast detta som är roten till deras nonchalanta agerande.
av llesrof
Hilmer skrev:
llesrof skrev:
*pettson* skrev: Jodå fötterna på instrumentbrädan, dessutom en kopp kaffe i ena handen och en cigg i mungipan.
Man kan ju i så fall lika gärna säga typiskt kaffedrickare, för det är ju knappast detta som är roten till deras nonchalanta agerande.
Ptja... att dricka kaffe är ju knappas ointelligent. Näe, du har fel. :mrgreen:
Användarvisningsbild
av vetten
Man får faktikt dricka kaffe och röka en cigg fast man kör fortfarande, men man får inte köra bil med fötterna på instrumentbrädan :-O)

Detta med fötterna ser jag som det största problemet eftersom man inte hinner ner till pedalerna med fötterna om det händer nått då.

Röka och dricka kaffe är väl ok så länge man har koll :mrgreen: Men!!! att prata i telefon utan handsfree är helt fel! Den som SMS-ar eller surfar och kör samtidigt :-O) Ja den faen borde det nästan vara skottpengar på ??:-/ Men då kommer ju trafiksäkerheten att utsättas för ännu en fara och den är just den chaufför som blir skjuten bara för att han SMS-ar eller surfar när han kör :roll:
Tänk själv att möta en herrelös lastbil med nyss skjuten förare :-O)

Sarkastiskt skrivet av mej det där sista men det hoppas jag att ni fattar :mrgreen: Men ändå ?:-/ Lite sanning ligger det nog där ändå :mrgreen:

Men gå nu för faen inte ut och skjut någon nu :shock:
Efter en tur till småland i helgen kan jag konstatera att ju längre ner i landet man kommer, desto fler är det som kör med dimljus och halvljus samtidigt.. Grymt störande.. Särskilt som många dimljus verkar peka lite vart som helst!
  • 1
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 552
Camber vänster sida Volvo 240

Viktigast för däcken är Toe-in. Cam[…]

Apersson850, du som vet det mesta, har du tips p&a[…]

Felkod på en abs-sensor beror knappast p&ari[…]

Min erfarenhet med just dem kompressorer och ljud […]