...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SvenB
Jo enligt mina erfarenheter gör det så, åtminstone i Stockholm. Ta uppfarten på Essingeleden från Fridhemsplan där även trafiken från Tranebergsbron skall "vävas" in. Det fungerar i stort sett 100%-igt. Nu är det ganska bra med "varannan" i Stockholmstrafiken över huvud taget, men där märket finns är det i stort sett som sagt nära 100%.
Ursäkta att jag avbryter lite... Var på väg från Vetlanda till Oskarshamn i ett litet brådskande ärende häromkvällen. Nästan ingen trafik alls, flyter på bra tills jag kör om en nyare S**B 9-3 Aero som helt plötsligt hakar på ungefär 1..2 billängder bakom, hmm.. civilsnutar? Nej, bara en ovanligt irriterande idiot som inte tålde att bli omkörd. Efter ett par mil började jag tröttna och testade diverse hastighetsändringar både ner och upp (Och nej, en 9-3 Aero hänger inte med en V70 T5 :) ) och det hjälpte som sagt bara tillfälligt. Till slut blinkar jag helt sonika in till vägkanten och stannar, varpå idioten motvilligt passerar mig med knappt styrfart, dock låg nästa samhälle runt kröken och våra vägar skildes åt där som tur var. Så kategorin "Jag ville bli polis egentligen" ligger som ohotad etta på min hat-lista just nu.....
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Brainy skrev:Är ju rätt så vanlit att busschaufförer och andra förare av stora fordon lägger sig och blockerar båda filer vid denna typ av avsmalningar för att trafiken ska flyta bättre framför.

Men faktiskt så var det just en sådan som blev dömd i domstol för inte allt för länge sedan. Domstolen ansåg att det var fel att blockera båda filerna så inte andra skulle kunna tränga sig före.

Personligen blir jag mest less på alla som tycker sig ha så mycket mer bråttom än alla andra, men det gäller ju inte bara i trafiken.

På ica förra veckan så hade jag lagt upp alla mina varor på bandet och stod och väntade på att personen framför skulle betala, men babsapparaten fungerade inte så de höll på och trilskades i omkring 5 minuter, ganska precis då kommer det ytterligare 2 personer och ställer sig bakom mig i kön. Kassörskan säger då att vi ska flytta kön till en kassa några snäpp bort för att denna slutat fungera. Varav dessa två personer bakom mig spurtar till den andra kassan för att komma först dit. Jag som fick börja med att plocka upp mina varor från bandet kom hopplöst sist. Att jag hade stått före dem när kön flyttades hade dom noll och ingen förståelse för :roll:
Inget som förstör min dag direkt men det speglar rätt väl att allt för många bara tänker på sig själva och inte bryr sig ett dugg om andra människor.
Detta märks även i trafiken.
På Icaexemplet håller jag inte med dig. Skulle både kassörska och bakomvarande kunder stå och vänta på att du tömmer hela bandet med varor och flyttar allt till nästa kassa? Tjena...

Edit: Det gamla hederliga först till kvarn gäller väl fortfarande?
Hade det inte varit ett ego-samhälle så hade både kassörskan och kanske en eller två bakomvarande kunder hjälpt Brainy och plockat över hans varor till den andra kassan..

Men det är ju i den perfekta av världar..
av *pettson*
Variosboy skrev:Hade det inte varit ett ego-samhälle så hade både kassörskan och kanske en eller två bakomvarande kunder hjälpt Brainy och plockat över hans varor till den andra kassan..

Men det är ju i den perfekta av världar..
Finns väldigt skilda sätt att se det ifrån butikshåll också, inte bara från kundhåll.
På Ica Maxi i Motala så hamnar den drabbade i kassan definitivt sist. Djungelns lag råder och det blir snabbt omgrupperingar i kön, andan är att om man kan knuffa in sej i kön så gör man det, likvärdigt med bilkötaktiken jag berättat om. Har som tur är inte blivit drabbad där eftersom jag kör scanner och därmed går ur kassan obemannat.
På Östenssons i Vadstena som är grannbyn, där hamnar den drabbade först. Det var han/hon som kassörskan höll på med och då är det kön helt opåverkad som ska flyttas över till nästa kassa, inget snack om den saken, policyn är att pågående kund är just pågående kund oavsett. Har själv blivit drabbad på just Östenssons när deras kassasystem hängde sej. Bara ta varorna och flytta över medans dom andra snällt får vänta.
Användarvisningsbild
av SvenB
Spoiler »
"kebabpizza", det där ser jag ingen anledning att bli upprörd över. Du fick ju vara först som du ville, han lät ju dig vara först. Att du sedan stannade och släppte om honom kan väl inte han hjälpa. Sen om lämpligheten att ligga 1-2 billängder bakom om hastigheten var hög kan man diskutera, men vi skulle väl inte "leka" poliser.
Användarvisningsbild
av vetten
Men mest blir jag irriterad på alla Idioter som tyvärr kör omkring på våra vägar och det vare sej dom har körkort eller inte :-O)
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 552

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]

Det har läckt i nån vecka bara lite sm&[…]

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]