...

Moderator: Moderatorer

mikethebik skrev: Det är oftast de som kör för sakta som orsakar situationer i trafiken, sällan de som håller hastighet och trafikrytm!
FEL!
Det är de som inte kan hålla vettigt avstånd till fordonet framför med tanke på trafiksituationen.
Mabuse skrev:
mikethebik skrev: Det är oftast de som kör för sakta som orsakar situationer i trafiken, sällan de som håller hastighet och trafikrytm!
FEL!
Det är de som inte kan hålla vettigt avstånd till fordonet framför med tanke på trafiksituationen.
Det ligger mycket i detta. En dement förare på 230 år som ligger som en stoppkloss kan vara en förklaring till vansinniga omkörningar, men inte en ursäkt. Ligger man bakom en sådan förare så kan man välja hur man agerare. I alla fall om man har något som liknar självbehärskning.
llesrof skrev:
Mabuse skrev:
FEL!
Det ligger mycket i detta. En dement förare på 230 år som ligger som en stoppkloss kan vara en förklaring till vansinniga omkörningar, men inte en ursäkt. Ligger man bakom en sådan förare så kan man välja hur man agerare. I alla fall om man har något som liknar självbehärskning.
Det absolut vettigaste om man ligger bakom en förare som kör märkligt är att ringa 112 och rapportera, med förhoppningen att det leder till ett ingripande av polis. Extra vettigt om man kan delegera uppgiften till co-driver så man inte blir störd som förare.
llesrof skrev:
Mabuse skrev:
FEL!
Förr körde jag rätt mycket bil, runt 8-10 000 mil med privatkörningen inkluderad. Det var inte sällan jag fick avbryta hela körningen och svänga in på en p-ficka för att andas och tänka på nåt annat i måååånga minuter.
Oklart hur jag tacklat detta idag, över 10 år senare, men klart är att aktiv farthållare har bidragit till lägre blodtryck och längre liv.

I övrigt fick jag möta på en förare av en tjeckisk vagn i golfklassen idag, som med god fart intog en rondell, för att näst intill stannat innan denne tagit sej runt. Vad hände där liksom. Jävla mellandagstroll.
Man ska vara förlåtande och snäll med de som inte klarar av att framföra fordonet "perfekt"

Det kan vara någon som ny på vägarna
Det kan vara någon som börja se sämre exempelvis i mörker, och kompenserar detta med lägre hastighet
Det kan vara någon som inte kör så ofta, och är därför är lite ringrostig
Det kan vara någon som har en bil med dåliga ljus, dock lagliga, och kompenserar med att köra lite långsamt, alla har inte xenon och LED
Det kan vara någon som vet att däcken borde bytas, dock lagliga, och kör lite långsammare
Det kan vara någon som känner sina begränsningar och kör lite långsammare
Det kan vara någon som faktiskt håller hastigheten som står skyltat

Att själv vara perfekt, innebär också att man kompenserar för alla andra som inte lyckas vara perfekta, detta utan att tuta, blinka, svära, och ge finger
Bra skrivet "Momentum" om fler tänkte som du skulle det vara mycket trevligare i trafiken istället som nu där dom flesta verkar tänka bara på sej själv.
Användarvisningsbild
av SvenB
Vi kanske borde tänka så, lite till mans/kvinns, och använda signalhornet för att varna, inte visa ilska. Inte peka finger heller. Kan vi inte ha det som nyårslöfte här i jagrullar? :)
Senast redigerad av 2 SvenB, redigerad totalt 0 gång.
Frosnam skrev:Lite ödmjukhet i trafiken skadar naturligtvis inte, men när folk kör onödigt fort på parkeringsplatser utanför affären så morrar jag hårt!
Det kan jag hålla med om :-O)
  • 1
  • 421
  • 422
  • 423
  • 424
  • 425
  • 552
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]