- tor 28 dec 2017, 09:27
Jag har rensat mycket snällt bland inläggen. Håll nu en god ton så slipper jag ta i hårdare med saxen.
Moderator: Moderatorer
mikethebik skrev: Det är oftast de som kör för sakta som orsakar situationer i trafiken, sällan de som håller hastighet och trafikrytm!FEL!
Mabuse skrev:Det ligger mycket i detta. En dement förare på 230 år som ligger som en stoppkloss kan vara en förklaring till vansinniga omkörningar, men inte en ursäkt. Ligger man bakom en sådan förare så kan man välja hur man agerare. I alla fall om man har något som liknar självbehärskning.mikethebik skrev: Det är oftast de som kör för sakta som orsakar situationer i trafiken, sällan de som håller hastighet och trafikrytm!FEL!
Det är de som inte kan hålla vettigt avstånd till fordonet framför med tanke på trafiksituationen.
llesrof skrev:Det absolut vettigaste om man ligger bakom en förare som kör märkligt är att ringa 112 och rapportera, med förhoppningen att det leder till ett ingripande av polis. Extra vettigt om man kan delegera uppgiften till co-driver så man inte blir störd som förare.Mabuse skrev:Det ligger mycket i detta. En dement förare på 230 år som ligger som en stoppkloss kan vara en förklaring till vansinniga omkörningar, men inte en ursäkt. Ligger man bakom en sådan förare så kan man välja hur man agerare. I alla fall om man har något som liknar självbehärskning.mikethebik skrev: Det är oftast de som kör för sakta som orsakar situationer i trafiken, sällan de som håller hastighet och trafikrytm!FEL!
Det är de som inte kan hålla vettigt avstånd till fordonet framför med tanke på trafiksituationen.
llesrof skrev:Förr körde jag rätt mycket bil, runt 8-10 000 mil med privatkörningen inkluderad. Det var inte sällan jag fick avbryta hela körningen och svänga in på en p-ficka för att andas och tänka på nåt annat i måååånga minuter.Mabuse skrev:Det ligger mycket i detta. En dement förare på 230 år som ligger som en stoppkloss kan vara en förklaring till vansinniga omkörningar, men inte en ursäkt. Ligger man bakom en sådan förare så kan man välja hur man agerare. I alla fall om man har något som liknar självbehärskning.mikethebik skrev: Det är oftast de som kör för sakta som orsakar situationer i trafiken, sällan de som håller hastighet och trafikrytm!FEL!
Frosnam skrev:Lite ödmjukhet i trafiken skadar naturligtvis inte, men när folk kör onödigt fort på parkeringsplatser utanför affären så morrar jag hårt!Det kan jag hålla med om :-O)
Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]
Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]