...

Moderator: Moderatorer

llesrof skrev:
BennyL skrev:Varför parkerar man vid en soppapump på macken för att sedan bara gå in och köpa kaffe och röka?
Jävla dyngbeteende :evil:
För att rökare i allmänhet är lata och egoistiska.

Jag tror aldrig jag stött på en person genom alla år som generaliserar så som du gör Forsell, man undrar om du själv någonsin gör nåt fel i livet/trafiken för enligt dig är alla idioter och du själv borde ha en egen fil på vägen............
Derank skrev:
llesrof skrev:
BennyL skrev:Varför parkerar man vid en soppapump på macken för att sedan bara gå in och köpa kaffe och röka?

Jag tror aldrig jag stött på en person genom alla år som generaliserar så som du gör Forsell, man undrar om du själv någonsin gör nåt fel i livet/trafiken för enligt dig är alla idioter och du själv borde ha en egen fil på vägen............
Där ser man. Du kanske inte träffat så många människor genom alla år? :lol: Jag gillar att generallisera. Det gör nog de flesta men det är ytterst få som vågar göra det offentligt. Om rökare inte vart lata och egoistiska så hade de tagit hand som sitt avfall när de rökat klart. Istället så slängs det på backen där de sitter och står och vara till olägenhet för andra.
llesrof skrev:
För att kaffedrickare i allmänhet är lata och egoistiska.
Användarvisningsbild
av SvenB
Hilmer skrev:
llesrof skrev:
För att kaffedrickare i allmänhet är lata och egoistiska.
Det må så vara. Men jag personligen brukar inte åka ut till en soppapump, parkera där och gå in för att dricka kaffe. Skulle jag fika när jag är ute med bilen, finns bättre ställen att stå på :wink: Men det löser sig säkert när vi får elbilar. Då tar "tankningen" så lång tid att vi hinner både röka och fika. ??:-/
SvenB skrev: Det må så vara. Men jag personligen brukar inte åka ut till en bensinpump, parkera där och gå in för att dricka kaffe. Skulle jag fika när jag är ute med bilen, finns bättre ställen att stå på :wink:
Instämmer!
Jag ville bara påskina det tramsiga i att generalisera så som gjordes.
SvenB skrev: Jag tycker du generaliserar. Förmåga att hantera en bil har inte med ålder att göra, oftast. Ja, jag tillhör de som enligt dig skall sluta köra bil, åtminstone i närtid. Jag går på årliga kontroller, innehar flygcertifikat, och har enligt läkaren inga förändringar av min förmåga att vare sig köra bil eller framföra ett flygplan.r
Det jag har lyft i denna tråd är behovet av att kolla upp äldre bilförare periodiskt, kolla om de fortfarande kan framföra fordonet på ett trafiksäkert sätt. Förutom sviktande syn finns även demenssjukdomar som tilltar med åldern statistiskt sett. Det betyder givetvis inte att det drabbar alla äldre och jag har aldrig påstått att just du skulle tillhöra någon kategori av folk som snart bör sluta köra bil. Snarare är du ju ett bra exempel på hur man kan försäkra sig om att det inte är några problem.

Däremot stötte jag på ett exempel idag när jag var ute och körde en sväng. Det var mörkt och en liten typisk pensionärsbil körde ytterst märkligt på en 60-väg. Dels varierade hastigheten runt ca 30, dels vinglades det betänkligt, bromsades litet slumpmässigt och utan anledning kryddat med körning utanför vägrenen stundtals. Rondellkörningsbeteendet bekräftade att det inte bara kan ha varit usel mobiltelefonhantering. När jag kom hem gjorde jag en slagning på registreringsnumret och bilen visade sig tillhöra en 86-årig dam som bor ca 1 mil från stället jag observerade detta, på andra sidan centrum av stan.

Visst, bilen kan ju ha varit lånad av en yngre person som dragit i sig alltför mycket snaps. För att veta så skulle bilen behövt stoppats och det kan jag självklart inte göra, hade glömt telefonen hemma också. Men så fan heller att dylika förare ska vara ute och köra på vägarna där det finns oskyddade trafikanter, barn och andra som kommer att råka illa ut förr eller senare.
Vi gör om så att ni rökare och kaffedrickare inte skall bli kränkta...

Varför kör man in på en mack, stannar vid en pump, för att sedan inte tanka, utan går in på macken och gör något annat?
Jävla lallare!

Bättre nu, så att vi kan prata om saken, inte syftet?
BennyL skrev:Vi gör om så att ni rökare och kaffedrickare inte skall bli kränkta...

Varför kör man in på en mack, stannar vid en pump, för att sedan inte tanka, utan går in på macken och gör något annat?
Jävla lallare!

Bättre nu, så att vi kan prata om saken, inte syftet?
Mange hellberg har gjort en bra låt om lallare annars.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
BennyL skrev: Varför kör man in på en mack, stannar vid en pump, för att sedan inte tanka, utan går in på macken och gör något annat?
Jävla lallare!
Vet inte riktigt! Kan det bero på att folk överlag är idioter!?
Personligen skulle jag skämmas för att blockera en pump om jag inte skulle tanka.
  • 1
  • 420
  • 421
  • 422
  • 423
  • 424
  • 552
Lambdalampan lyser

Bilen går fett av i nuläget okänd […]

Jag blev utsatt för samma fenomen idag 22/7 2[…]

Volvo 850 Efter kopplingsbytet hängdes trof&[…]

Bränslekrux...