- sön 24 dec 2017, 23:56
Undersökningar har också visat att majoriteten av manliga förare anser sig köra skickligare än genomsnittet.
Här kan ni läsa mer om äldre i trafiken. En 30-åring är lika säker i trafiken som en 90-åring.
SvenB skrev: Jag tycker du generaliserar. Förmåga att hantera en bil har inte med ålder att göra, oftast. Ja, jag tillhör de som enligt dig skall sluta köra bil, åtminstone i närtid. Jag går på årliga kontroller, innehar flygcertifikat, och har enligt läkaren inga förändringar av min förmåga att vare sig köra bil eller framföra ett flygplan. Men den förare som "klämde " sig förbi mig då jag körde kylbilen, och orsakade dödsolyckan jag skrev om, var 29 årEn undersökning rätt nyligen kom väl fram till att äldre förare inte alls orsakar speciellt många olyckor? Däremot är de mellan 18 och 24 fortfarande en riskgrupp. Till denna riskgrupp vill jag inkludera BMW- och Audiförare oavsett ålder samt förare av XC60 och nyare VW Passat. :mrgreen:
Undersökningar har också visat att majoriteten av manliga förare anser sig köra skickligare än genomsnittet.
Här kan ni läsa mer om äldre i trafiken. En 30-åring är lika säker i trafiken som en 90-åring.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"