...

Moderator: Moderatorer

Haha.. bra reklam för firman där ELTEL!

(Vår vita van på firman har vi sett till är ostripad!) :D
Att åka ut ur rondellen i vänster fil och sedan svänga höger efter ett par hundra meter gör jag nog flera gånger i veckan. Men då ser jag till att gasa så mkt att jag inte nästan kör in i motorhuven på bilen i högerfilen...
Lövet skrev:Att åka ut ur rondellen i vänster fil och sedan svänga höger efter ett par hundra meter gör jag nog flera gånger i veckan. Men då ser jag till att gasa så mkt att jag inte nästan kör in i motorhuven på bilen i högerfilen...
Alternativt kan man sakta in och smyga in bakom.. fast det är ju kanske inte lika kul. :lol: :lol: :lol:
Själv fick jag två säljare som ville sniffa på min nya bak idag, föraren gestikulerade vilt när jag tände bromsljuset. Sedan någon km senare kommer de flygande igen i vänsterfilen men hinner inte om innan filerna gick ihop. :( Varför inte köra om istället från början när det var gott om plats. Säljarna tillhör firman där jag servar bilen, får se vad ledningen säger då jag kontaktat dom. :)
llesrof skrev:Sedan när infördes högertrafik för gångtrafikanter när de går på väg utan trottoar?
Det har aldrig varit tydligt definierat att det var vänstertrafik heller mer än allmänt folkvett vad jag vet. Sådant är en bristvara.

Min fördom/erfarenhet är att människor (som är uppväxta eller har bott) på landet har fattat grejen där i större utsträckning än stadsbor. Det är mer fostrande att röra sig längs landsvägar utan yta för gående än i stan där det typ alltid finns trottoar och där det saknar är det (nästan) inga bilar.

Personligen är jag rätt nöjd om folk väljer en sida av vägen över huvud taget istället för att vara mitt i. Kanske primärt ett problem på cykelvägar i och för sig.
Men visst är det så att det inte finns någon straffpåföljd för att bryta mot den förordningen?
  • 1
  • 405
  • 406
  • 407
  • 408
  • 409
  • 552

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]