...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bjompa
De snackas mycke om 1 å 2 extra antenner, såg en ny V70 (civilare), med 6st extra antenner. såg att de va en polis då ja vart omkörd när ja körde lastbil.. man ser mycke bra å nyttiga saker när man sitter lite högre...
Användarvisningsbild
av Guligan
DDD skrev:
erdem skrev:Lincoln Navigator är väl ändå den snyggaste civilaren jag sett hittills :P

Har hört rykten om att det finns hummer-civilare också men det vet jag inte om det stämmer..
Gillar personligen BMW. M5 är väl en av de snyggare jag sett. Nej den användes inte för att övervaka trafik :shock:
Tonade rutor och extra backljus inmonterade i stötfångaren bak hade den men inga antenner.
MVH
SÄPO?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
vetten skrev:Så att åka BMW eller en sketen jänk skulle vara att ha det bra? :-O)
Jag tänkte mer på de som kör Volvo :lol:
Användarvisningsbild
av camaro69
vetten skrev:Så att åka BMW eller en sketen jänk skulle vara att ha det bra? :-O)
Sorry OT.

Konstigt att äldre amerikanska bilar är mycket populära och i vissa fall oerhört dyra. Vadå sketen jänk?

Hur menar du?
Användarvisningsbild
av vetten
camaro69 skrev:
Sorry OT.

Konstigt att äldre amerikanska bilar är mycket populära och i vissa fall oerhört dyra. Vadå sketen jänk?

Hur menar du?

Amerikanska bilar är ju enbart gjorda för att köra rakt fram med på stora breda vägar. Usel väghållning när det blir kurvigt värdelösa bromsar, dåligt ihopskruvade och en allmänt omodern teknik. Varför tror du att dom amerikanska biltillverkare köper upp europeiska och japansak tillverkare? Jo för att dom vill åt kunnande och kompetensen att bygga moderna bilar med hög kvallite.
Fast jag tror att vi har kommit bort lite från trådens ämne nu ?:-/ vill du diskutera "sketna jänks" så får du väl skapa en ny tråd :mrgreen:
Användarvisningsbild
av CarMan
Polisen har många bilar.
jag har servat bilar både med & utan polisutrustning (min gissning är att bilar utan fast utrustning är span bilar, altså en trafikövervakning)

Bilarna brukar INTE ha ett firma namn på regplåts hållaren.
därimot har dom både gammla & nya bilar som är identiske med vanliga bilar.
av VolvoPolis
Det med antenner osv är oldschool, det kan iofs vara en gammal polisbil som går som extra bil, men jag lovar att ni inte ser skillnad på en civil och en vanlig bil, och då menar jag den RIKTIGA civila bilarna.

Dom vanliga är typ 3-6 antenner på taket, extra backspegel på höger sida, alltid tonade rutor, alltid i orginal utförande, oftast vita, silvriga..

Trafikpolisen har ibland 2st extra backlampor bak, men inte alltid.. Det kom på vissa av bilarna..

Mvh
Användarvisningsbild
av CarMan
extra back lampor siter ju oftast bara på.. komer inte på namnet, men dom som är livvakter åt statsmenistern o sånt
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Diamantslipstift på Dremel och nöö[…]

Slang ifrån luftfilterburk

Har en V70 D4 2014 hittade en en lös slang so[…]

Vilken packbox ?

Packboxen mellan motor o låda läcker ol[…]