nolimits skrev:Jomenvisst har säkert både Jonny och Jimmy helt fel för sig i dessa fall.Det borde ju vem som helst begripa att de är skyldiga.Klart att samtliga i trafiken i detta fallet ska hålla käften och betala för sig utan någon form av rättigheter oavsett hur oskyldig man kanske än må vara.I en värld där t ex partitoppar som ska lära ut rätt och fel förskingrar man med statliga kontokort, eldar upp pengar på grillen, stupfulla SSU ledare som skriker blatte på stadens gator, skattefuskar för miljontals kronor där man tvingades avgå pga att ha struntat i att betala skatt i grilltantens fall från VP och nu senast Littorin som med sitt fejkade Internetbetyg nu avgår efter horbesök mm mm i en aldrig sviktande bana där man bara blånekar till allt med samtidigt en väl tilltagen fallskärm i ett brott som gett övriga både fängelse och böter så är det väl helt självklart att man som vanlig medborgare tas för givet att man måste ljuga så fort det händer något där man ska hålla käften samt anpassa sig som skyldig utan vidare protester.Hamnar ni under en buss så ska jag hålla laglig fart när ambulansen är på väg till er bakom min bil.Nja, jag kanse kör lite saktare för att vara säker på att allt är okey.Eller hur Linqid och Marbas.Sparka ner och slicka upp.Fy Fan. :evil:
SSU? Littorin? Kontokort? Ursäkta tonen - men vad fan svamlar du om?
Du verkar vara en trevlig prick som rakt ut står för att du frivilligt fördröjer en ambulans om jag blivit påkörd av en buss. Du tar upp något som många andra "oskyldiga" (nu talar jag i generella termer, ej riktat mot användaren JimmyG) ofta nämner, ordet
rättigheter. Har man någonsin hört en som åkt fast istället gapa
skyldigheter? Som privatperson har du inget rättighet att köra för fort, däremot har du en skyldighet i att släppa fram utryckningsfordon. Passerar du då 15 lämpliga platser borde dessa två punkter inte vara särskilt svåra att kombinera, inte sant?
Jag har länkat till två artiklar från den aktulla lokaltidningen som verkar betydligt mer objektiv i sin rapportering än Aftonbladets sensationsdito, och som får Johnnys historia att likna rena rappakaljan. Går det rakt igenom dig? Du tror blint på det Johhny säger trots att han åkt på 3600 kr i böter och riskerar att bli av med sitt körkort?