...

Moderator: Moderatorer

Fan vad folk måste klaga på att poliserna gör fel hela tiden..
"buääää jag fick 1000kr i böter för att jag inte hade bälte buäääää"
"buäääää jag fick 2500kr i böter för att jag körde 10km/h för fort på 50-väg, har dom så dåligt med pengar så dom måste ta mig"

Bälte är det LAG på att man måste ha, kör man inte med det så får man skylla sig själv, polisen gjorde bara sitt jobb precis som du och jag.
Redan är 1km/h för fort och tar dom en så är det ens eget fel, inte deras...

Jag har alltid bälte men hastigheten håller jag sämre på, o när jag har fått böter så erkänner jag och betalar!
Och jag har aldrig klagat på dom heller, fanns inte dom tillgängliga i samhället eller på våra vägar så skulle jag aldrig visa mig ute....

/Johan
Föraren av ett fordon som används i spaningsverksamhet inom polisen, Tullverket eller Kustbevakningen, får, när det är oundgängligen nödvändigt för att fullgöra spaningsuppdraget, med iakttagande av särskild försiktighet underlåta att följa trafikföreskrifter.

MVH
RoadRunner1 skrev:
Om jag inte minns fel så låg ju ca ett tjugotal av dessa såkallade duktiga poliser för en liten tid sedan ovanpå en ensam grabb som man arresterat och som dog av kvävning pga detta. :evil:
Det är så det går när man låter trafikpolisen göra ordningspolisens arbete. ?:-/
DDD skrev:Föraren av ett fordon som används i spaningsverksamhet inom polisen, Tullverket eller Kustbevakningen, får, när det är oundgängligen nödvändigt för att fullgöra spaningsuppdraget, med iakttagande av särskild försiktighet underlåta att följa trafikföreskrifter.

MVH
En riktig polis hade tagit med hela paragrafen. :wink:

9 § Föraren av ett fordon som används i spaningsverksamhet inom polisen, Tullverket eller Kustbevakningen, får, när det är oundgängligen nödvändigt för att fullgöra spaningsuppdraget, med iakttagande av särskild försiktighet underlåta att följa trafikföreskrifter som inte särskilt gäller honom eller henne om det uppenbarligen kan ske utan fara för trafiksäkerheten. Föraren skall dock lyda anvisningar av en polisman eller någon annan person som en myndighet förordnat att övervaka trafiken eller ge anvisningar för denna. Förordning (2005:519).
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]

Att fixa det på ett par timmar känns v&[…]

Hej! Har en hastighetsmätare som lägger […]