- lör 29 aug 2015, 14:25
erikn skrev:Vet inte om det är här eller "vad blir du irriterad på" jag ska skriva det här. Igår på hemväg kommer jag ifatt en karavan på ca 25 bilar. Eftersom jag kör hoj så kan jag rätt lätt komma om allihop. Längst fram finns en pickup med en biltransportkärra (tom) som ligger och puttrar mellan 50-60 på en 70 väg. Förmodligen har han legat i samma hastighet där det var 90 strax innan, men jag kom ikapp dem när det var 70. Nr 2 och 4 i karavanen är två långtradare som folk inte vågar köra om.
Varför kör tomten längst fram inte undan på en busshållplats och släpper förbi? Han kan ju inte vara ovetande om att det ligger en jävligt lång kö bakom.
Är ju tradaren nr1 som skapar kön (som dessutom inte får köra fortare än biltransporten heller så varför skall ha köra om då han inte får hålla högre fart än bil med släp som ligger före) inte biltransporten som kör bara 10 under skyltat vilket inte är olämpligt eller olagligt. Var det 30-40 på 70 vägen så kan jag hålla med, men uppåt 60km/h på 70väg, nja inte direkt fel gjort att fortsätta.
Sen bygger tradera nr2 på "problemet". Kan tänka mig att avstånden mellan div fordon också inte är det korrekta och därmed är byggsten3 till att orsaka kön då den längst fram aldrig är orsak till köbildning.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..