PTV skrev:PTV skrev:Återigen.Bromsljuset används ALDRIG till att signalera till annan trafik att de ligger för nära utan endast när man ska sakta ner sitt fordon eller stanna.Verkar vara många nuförtiden som slutar skolan med ett streck över hela betyget.LOL. :D
Absolut inte.Men för att en trafikant i din närhet begår ett trafikbrott så innebär väl inte detta att du har amnesty i ärendet.Och eftersom du inte utgett dig för att tillhöra den polisiära styrkan i tråden när du tydligen tyckte det var okey att signalera med bromsljusen där den bakomvarande som förmodligen blev aningen förvirrad och förmodligen inte visste om du gjorde ett försök till att stanna eller inte begrep dig på fordonet du färdades i så har du ju återigen erkänt att du brutit mot gälllande trafikregler och allmän hyfs på vägarna.
Vilket du förmodligen insett vid detta laget men nu försöker få ursäktat på ett nätforum genom att samla anhängare med samma UFO liknande bromstalanger i trafiken.SUPER LOL. :D
Varför skulle det vara olagligt att markera med bromsljuset att bakomvarande ligger för nära!?
Du får mer än gärna visa en källa på detta!
Men oavsett, om jag har bakomvarande bilar som ligger för nära så tänder jag också till bromsljus som en första markering, hjälper inte detta så bromsar jag till en aning för dels markera och dels sänka hastigheten.
Det är ett jäkla ofog att ligga för nära, för skulle framförvarande behöva bromsa så har den bakom inte en suck att stanna i tid.
Den viktigaste anledningen till att jag vill hålla bilarna bakom på betryggande avstånd är för att jag redan har en 15årig whiplash-skada som gör mitt liv till ett helvete och ibland väldigt svårt att uthärda, och jag vill inte förvärra situationen ytterligare genom att bli påkörd bakifrån av någon som inte har vett i skallen nog att ta hänsyn till andra...
V70N 2,4T AWD -02 // V70 GLT -00
http://www.volvoturbo.net