...

Moderator: Moderatorer

Varnar du andra trafikanter för poliskontroller?

Nej, det skulle jag aldrig göra
51
65%
Ja, nästan alltid
12
15%
Ibland
15
19%
Vet ej
Inga röster
0%
#976093
Det är nog ganska få andra grövre brott som upptäcks vid trafikkontroller men om de börjar rapportera in att de upptäckt våldtäkter, insiderbrott, misshandel, mord, momsfiffel eller liknande så skall man nog kanske börja överväga att inte varna andra bilister.
#976097
kvillebäck skrev:Det är nog ganska få andra grövre brott som upptäcks vid trafikkontroller men om de börjar rapportera in att de upptäckt våldtäkter, insiderbrott, misshandel, mord, momsfiffel eller liknande så skall man nog kanske börja överväga att inte varna andra bilister.
Följ lite polisdistrikts facebooksidor så ser man att det är tämligen vanligt att kriminella åker fast i trafiken (både stopp och kontroll samt hastighets/nykterhetskontroller).
#976101
Precis.. När dom haft en "drive" t.ex på E4an utanför Stockholm med kontroll en dag är det alltid flera rattfulla, drogpåverkade och ofta efterlysta som åker dit.
#976121
Då tycker jag att de kan ha fler kontroller utan att ha lasern framme. Jag tror att de flesta (precis som jag) som varnar gör det där det är hastighetskontroll.

För en massa år sedan hade de gjort en slalombana på E4:an mellan Segeltorp och Skärholmen för att sänka farten, sedan hade de nykterhets- och körkortskontroll på alla som passerade. Borde de göra fler gånger.
#976123
Saknar kontroller av DRL-förare och dess inkompetens att använda korrekt belysning då man ser dessa puckon dagligen, eller veta vad reglaget skall vara inställt på under rep väder/tid på dygnet förhållande då det allt annat än fungerar med "automatiken" som resp. biltillverkare kan kalibrerar efter eget tycke och smak då det inte fasta värden för när halvljuset gäller utan på tok för stort spann tillåts och för lågt naturligt ljus.
Tar man laserkontroll/whatever så vinka in även dessa med efterföljande böter för felaktig belysning.
#976167
Dom borde passa på när det står stilla på essingeleden.. :D Gå mellan bilarna med alkomätaren. Kanske inte tillräckligt säkert... skyddsombudet går i taket. :P
#976193
I januari krockade jag ganska ordentligt. Jag körde på huvudled och en bmw x5 körde ut 10 m framför mig. Hadde jag kört 20-30 över hastghetsgränsen hadde min sambo ej överlevt och jag suttit i rullstol, det hadde fortfarande varit den andras fel...
80 km/h är en bra gräns på landsväg!
#976224
Nu håller jag ju egentligen med dig i sak.. men hade du kört 20-30km/h fortare hade du hunnit förbi innan BMWn körde ut. ;)
Skönt i allafall att ni klarade er bra..
#976247
joel80 skrev:Nu håller jag ju egentligen med dig i sak.. men hade du kört 20-30km/h fortare hade du hunnit förbi innan BMWn körde ut. ;)
Skönt i allafall att ni klarade er bra..
Krockade i trysil, hadde jag kört lagligt i värmland hadde bmw:n varit halvvägs till oslo då jag körde förbi inbygdakrysset :shock:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Original finns väl inte trådlöst, […]

25%-helg på Mekonomen

Nu är det dax igen (25/5-26/5) om man beh&oum[…]

Ingen kalasbild, ska ta en bild från sidan[…]

Ja jag vill ju inte krångla till det, men &a[…]