...

Moderator: Moderatorer

llesrof skrev: Det absolut roligaste sättet och som bör vara lite mer långtidsverkande borde vara att sakta ned och stanna och sedan kliva ut och klappa till fanskapet med den pistol som man sedan kör in i munnen på föraren och lugnt och artigt förklara att de skall hålla längre avstånd. Avslutar man det hela med att skjuta sönder två däck så kan man vara säker på att man löst problemet för den gången. :twisted:
[youtube]KUfHxsw0suE[/youtube]
Användarvisningsbild
av Robbi
Schmoyoho skrev:Robbi: saktade du ner snabbt eller successivt? Jag kör ju volvo som de flesta här men att få grus skvätt är ingen favorit direkt så jag brukar undvika trigga folk så att de kör in tvärt framför i onödan. Andra kör ju om och bromsar själva. Tappar man fart sakta tror jag de bara tröttnar utan att fatta att man jävlas.
Jag släppte på gasen utan att bromsa från 110 till 90. Det gick sakta.

Skickas från min iPad via Tapatalk
Robbi, snyggt hantering av mobilfyllot!! :lol:
Men du skulle ha kastat telefonen i diket, helst då utan att ha sönder den, mest bara för att idi.. personen skulle fatta att det är där man använder skiten
Sura, skumma gubbar som kör MB och backar in på cykelbanan (för att vända) så att de blockerar hela cykelbanan... Jag funderade snabbt var han tänkte ta vägen, sedan löste jag problemet genom att runda hans bil, genom att cykla framför hans bil. Jag hade uppförsbacke och var inte alls sugen på att stanna. Då hissar han ner rutan på förarsidan och säger "Ja, vad hade jag för val?". Jag rycker bara på axlarna eftersom problemet redan var löst. Jag var ju förbi. Då hissar han ner rutan på passagerarsidan och är arg och ska ge MIG skulden för något: "DU kunde ju ha stannat också."

Helt obegripligt!
Det här med fähundar som ligger för nära bakom gör ju att man börjat fundera på att ta upp det här med dieselinsprutning i grenröret igen, förvånansvärt effektivt! :twisted:
Men jag vet inte om moderna bilar med katalysator uppskattar detta riktigt... :???:
Användarvisningsbild
av Robbi
BennyL skrev:Robbi, snyggt hantering av mobilfyllot!! :lol:
Men du skulle ha kastat telefonen i diket, helst då utan att ha sönder den, mest bara för att idi.. personen skulle fatta att det är där man använder skiten
Tack, det var desto tråkigare när jag pratade men en vän som är Polis. Kontentan är:

1. Hade jag kört in i honom hade jag blivit skyldig.

2. Jag gjorde mig skyldig till inbrott när jag slet upp dörren. Bilen räknas som hus och t.o.m polisen behöver husrannsakan för att gå in i en bil. Något de dock snabbt löser när de måste.

3. Jag gjorde mig skyldig till stöld när jag tog mobilen.

4. Idioten hade troligtvis klarat sig från mobilmissbruket då ord står mot ord.

Kontentan, hade det smällt hade troligtvis jag åkt på rubbet och idioten hade gått fri. Med andra ord, kör så du alltid hinner stanna.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av joel80
Med dashcam hade du möjligen kunnat bevisa att personen körde galet och kanske fått det till att den personen var skyldig till framkallande av fara eller nått sånt genom att bromsa hårt utan anledning.
Däremot kunde du nog samtidigt fått en bot för att du låg för nära (vilket man alltså enligt lag gjort om man kör in i nån som legat framför när något oförutsett inträffat.)
De gånger det är väldigt användbart med Dashcam är om föraren framför precis bytt fil och direkt tvärbromsar. Då kan man komma undan skuldfrågan även om man kört in i den framför.
av rid54
De flesta brott har ett uppsåtsrekvisit, dvs man måste ha en avsikt med sin gärning. Att bara slita upp någons bildörr kan nog aldrig leda till en dom om inbrott, likaså att ta ifrån en person dennes mobil. I värsta fall kan jag se att man kan gå på egenmäktigt förfarande eller nåt i den riktningen, men tveksamt, tveksamt. Att alltid följa trafikreglerna och inte krocka är naturligtvis alltid bäst... De som måste läsa chassinumret från bakre regskylten borde tänka på detta.
av rid54
Man kan göra ett envarsgripande om man tar gärningsmannen på "bar gärning eller flyende fot" och om fängelse finns i straffskalan för det aktuella brottet.
  • 1
  • 366
  • 367
  • 368
  • 369
  • 370
  • 553
Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]

Okej, vad bra. Ska nog räcka att klippa bort […]

Falsklarm av insekt?

För tre veckor sen löste larmet ut en kv[…]