...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Robbi
erikn skrev:Hallå, det är mig ni pratar om. Jag tål omkörningar, jag blev faktiskt omkörd igår. Jag är precis över 50 ju...
Om du tål omkörningar så är det uppenbarligen inte dig vi talar omBild. Jag tror inte att vägpolisbeteendet är knutet till en viss ålder.

Skickas från min iPad via Tapatalk
Lövet skrev:
Robbi skrev:Häromdagen låg en Volvo S80 (typ 10 år gammal) under hastighetsbegränsning i vänsterfil (95 på 100) och vägrade flytta sig. Jag försökte åka om på höger (ja jag vet) och då bytte fanskapet fil och blockade mig. Tillbaks till vänsterfil och då gör fanskapet samma sak. Jag blir oerhört irriterad och slänger på helljusen (ja jag vet, dödsynd) då släpper han förbi. Sedan slänger han på sina helljus i nacken på mig och illustrerar sin ramp med extraljus. Detta hade varit mycket bländande men jag har automatisk avbländande backspegel så jag slänger på dimljuset och drar ifrån. Länge tänkte jag, vilken idiot fast mitt beteende var inte heller så imponerande...

Skickas från min iPad via Tapatalk
Gubbe i femtioårsåldern? Det är nåt med deras egon som inte tål omkörningar...
På vilka premisser blev du moderator?
Antar de flesta stör sig på samma saker som mig, undrar dock vilka som gör dessa saker när de flesta verkar störa sig på dem.

Men en sak det sällan pratas om (inte använda blinkers, ligga för tätt, parkera på eller utanför linjerna och så vidare är ju vanliga störningsmoment) är det här otyget att parkera med två hjul på trottoaren.
Precis som att bilföraren tänker att ställer jag mig så här är jag inte i vägen så mycket för andra bilar, men de verkar totalt glömma bort gångtrafikanter.

Ett jävla otyg är var det är.
sparwen skrev:Antar de flesta stör sig på samma saker som mig, undrar dock vilka som gör dessa saker när de flesta verkar störa sig på dem.

Men en sak det sällan pratas om (inte använda blinkers, ligga för tätt, parkera på eller utanför linjerna och så vidare är ju vanliga störningsmoment) är det här otyget att parkera med två hjul på trottoaren.
Precis som att bilföraren tänker att ställer jag mig så här är jag inte i vägen så mycket för andra bilar, men de verkar totalt glömma bort gångtrafikanter.

Jo, det är ett satans otyg. Speciellt på vintern och trottoaren faktiskt är plogad. Gatan är inte bred nog för två bilar ens om bilen är parkerad halvvägs upp på trottoaren. Då kan den ju lika gärna stå helt på gatan?! Det enda de uppnår med sin parkering är att de tvingar ut gående i gatan. Jag brukar se besvärad ut och ändå tråckla mig förbi på insidan. Hade jag inte vart rädd om mitt armbandsur så hade jag gladeligen låtit det smeka utmed bilens hela sida.
sparwen skrev: Precis som att bilföraren tänker att ställer jag mig så här är jag inte i vägen så mycket för andra bilar, men de verkar totalt glömma bort gångtrafikanter.

Här där jag bor (ett nybyggt lägenhetsområde med ~2k lägenheter, stark majoritet barnfamiljer) så är det på senare tid många som flyttat. Antagligen pga att de gjort som vi själva gjorde, fick ett barn, köpte en 3a, fick andra barnet, fan vi får inte plats längre - och köper hus.
Dessa jädra rövhattar ställer flyttbilen på trottoaren. Senast var det här:
Bild

Man ser bilarna som är parkerade lite längre ner på gatan, där hade de klämt in sin gigantiska flyttbil från OKQ8. Det var knappt att man kunde hasa sig förbi på sidorna, än mindre med barnvagn förstås. Hur i helvete är man funtad? Då får man väl snällt dubbelparkera (som många gör här i området pga brist på platser) och hålla koll ifall någon vill ut eller gott traska en bit med sina flyttgrejor. Såg ett flertal småbarns-familjer som fick traska ut i vägen (som det dessutom är 30 på, men 9 av 10 kör i minst 50)...
av NilsO
Förare som stannar eller parkerar i cykelfält hör dit. Ofta varubilar, budbilar eller folk som "bara ska" någonting. Konversationen brukar gå ungefär:

– Här kan du ju inte stå! Det är cykelfält! Hur ska jag komma förbi?
– Ja, var ska jag då stå, då!
– Ja, du kan ju t ex stanna i körbanan. Det är inte förbjudet.
– Ja, då hindrar jag ju trafiken.

Suck. Dessutom kan jag irritera mig på det som bilist, eftersom det leder till att cyklister gör farliga och oförutsägbara utflykter i körbanan.
av jwiss
NilsO skrev:Förare som stannar eller parkerar i cykelfält hör dit. Ofta varubilar, budbilar eller folk som "bara ska" någonting. Konversationen brukar gå ungefär:

– Här kan du ju inte stå! Det är cykelfält! Hur ska jag komma förbi?
– Ja, var ska jag då stå, då!
– Ja, du kan ju t ex stanna i körbanan. Det är inte förbjudet.
– Ja, då hindrar jag ju trafiken.

Suck. Dessutom kan jag irritera mig på det som bilist, eftersom det leder till att cyklister gör farliga och oförutsägbara utflykter i körbanan.
För några veckor sedan tog jag kort på sunkiga parkeringar utanför ICA "på landet", en stund senare pingade telefonen till och google ville att jag skulle dela med mig av bilden till google-maps :D

https://www.google.com/maps/uv?hl=sv&pb ... QQoioIbzAK
Inga epatraktorer? Besviken.

(Ja, jag känner till Östra Husby)
  • 1
  • 355
  • 356
  • 357
  • 358
  • 359
  • 553

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Nästa elbil från Volvo?